| کد خبر: 204636 |

۶۰ درصد جاده‌های اصلی چهارمحال وبختیاری از درون شهرها عبور می‌کند

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به جغرافیای استان گفت: ۶۰ درصد جاده‌های اصلی استان از داخل شهرها عبور می‌کند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به جغرافیای استان گفت: ۶۰ درصد جاده‌های اصلی استان از داخل شهرها عبور می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، احسان امانی با اشاره به اینکه در این استان ۱۰ شهرستان و ۴۲ شهر مصوب وجود دارد، افزود: جاده‌های مواصلاتی استان از داخل ۲۴ شهر عبور می‌کند که ایمن‌سازی ورودی و خروجی شهرها یک امر ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: اجرای طرح ایمن‌سازی ورودی و خروجی این جاده‌ها، همچنین اصلاح هندسی، تجمیع و ایمن‌سازی دوربرگردان‌ها در اولویت قرار دارد.

امانی افزود:چهارمحال و بختیاری دومین استان کشور به دلیل شلوغی تعداد جاده‌ها در سطح کشور است، که این امر اجرای طرح‌های عمرانی در خصوص ایمن سازی و همچین راهسازی در این جاده‌ها را کند کرده است.

امانی گفت: در استان ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده وجود دارد، که ۲۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان بزرگراه، ۸۱۶ کیلومتر راه اصلی،۲۹۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه شوسه و درون شهری است و توسعه بزرگراه و جاده‌های چهاربانده در استان یک ضرورت است.

وی به سخت گذربودن جاده‌های استان به دلیل کوهستانی بودن اشاره کرد و گفت: محورهای ارتباطی استان به عنوان محورهای ترانزیت و کریدور اتصال جنوب به مرکز کشور هستند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون جاده شهرکرد، بروجن به لردگان و خوزستان به عنوان مرکز ارتباط جنوب به مرکز کشور و محور داران به بن نیز محور ارتباطی شرق به مرکز کشور است که ایمن‌سازی و اجرای چهارخطه این محور در دستور کار قرار دارد.

استان چهارمحال وبختیاری با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع مساحت یک درصد از کل وسعت کشور را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.