۶۰ درصد جادههای اصلی چهارمحال وبختیاری از درون شهرها عبور میکند
مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به جغرافیای استان گفت: ۶۰ درصد جادههای اصلی استان از داخل شهرها عبور میکند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به جغرافیای استان گفت: ۶۰ درصد جادههای اصلی استان از داخل شهرها عبور میکند.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایرنا، احسان امانی با اشاره به اینکه در این استان ۱۰ شهرستان و ۴۲ شهر مصوب وجود دارد، افزود: جادههای مواصلاتی استان از داخل ۲۴ شهر عبور میکند که ایمنسازی ورودی و خروجی شهرها یک امر ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق میافتد، اظهار داشت: اجرای طرح ایمنسازی ورودی و خروجی این جادهها، همچنین اصلاح هندسی، تجمیع و ایمنسازی دوربرگردانها در اولویت قرار دارد.
امانی افزود:چهارمحال و بختیاری دومین استان کشور به دلیل شلوغی تعداد جادهها در سطح کشور است، که این امر اجرای طرحهای عمرانی در خصوص ایمن سازی و همچین راهسازی در این جادهها را کند کرده است.
امانی گفت: در استان ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده وجود دارد، که ۲۶۰ کیلومتر از جادههای استان بزرگراه، ۸۱۶ کیلومتر راه اصلی،۲۹۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه شوسه و درون شهری است و توسعه بزرگراه و جادههای چهاربانده در استان یک ضرورت است.
وی به سخت گذربودن جادههای استان به دلیل کوهستانی بودن اشاره کرد و گفت: محورهای ارتباطی استان به عنوان محورهای ترانزیت و کریدور اتصال جنوب به مرکز کشور هستند.
وی اظهار داشت: هماکنون جاده شهرکرد، بروجن به لردگان و خوزستان به عنوان مرکز ارتباط جنوب به مرکز کشور و محور داران به بن نیز محور ارتباطی شرق به مرکز کشور است که ایمنسازی و اجرای چهارخطه این محور در دستور کار قرار دارد.
استان چهارمحال وبختیاری با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع مساحت یک درصد از کل وسعت کشور را دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.