| کد خبر: 272193 |

◄ وزیر راه و شهرسازی وعده داد: ۴۲۵ نقطه پر تصادف تا پایان دولت برطرف می شود

وزیر راه و شهرسازی وعده داد طبق هدف گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف تا پایان دولت برطرف گردد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی وعده داد طبق هدف گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف تا پایان دولت برطرف گردد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش در ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه های کشور که سوم اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، همچنین رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد.

وی به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات جاده ای اشاره کرد و تحقق آن را به عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه ریزی دستگاه های مسئول قرار گیرد.

 وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این مهم با تأکید رئیس جمهور به عنوان یک کار ویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 وی افزود: تحقق هدف گذاری کاهش ۱۰ درصدی برنامه هفتم توسعه به عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه های کشور، در رأس سیاست های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان باختگان تصادفات موثر است، به اقدامات هماهنگ دستگاه ها اشاره کرد.

وی افزود: از جمله این موارد، امدادرسانی های فوری به سانحه دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع تر آن ها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی است که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی کنند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

 بذرپاش ادامه داد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه های هوشمند مثل سامانه سپهتن که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توامان می تواند به سفر ایمن در جاده ها منجر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.