| کد خبر: 267403 |

وعده شهردار تهران در مورد مترو:

◄ آغاز ساخت خطوط ۸ و ۹ و ۱۱ ؛ به زودی

خطوط ۴ و ۶ و ۷ تکمیل خواهد شد و کار ساخت خط ۱۰ مترو آغاز شده و ساخت خطوط ۸ و ۹ و ۱۱ هم به زودی شروع می شود.

تین نیوز

شهردار تهران وعده داد از سال آینده در حوزه واگن ۱۰۷۱ واگن با ظرفیت داخلی سازی ۵۱ درصد و ۱۱۳ واگن با ظرفیت ۸۵ درصد داخلی سازی خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی این مطلب را 26 دی ماه در آیین رونمایی از تاکسی های برقی تهران گفـت: از سال آینده غیر از یک رام ۸ واگنه که در حال فعالیت در مترو بوده و افتخار ما است، سه رام دیگر نیز در حال آماده شدن است.

وی بیان کرد: در بحث ورود واگن، ۸ رام واگن کامل، ۱۰ رام قطعات و ۱۰۷۱ واگن نیز داخلی سازی ۵۵ درصدی می شود و یک انقلاب در این مسیر خواهیم داشت و خطوط مترو نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

زاکانی تاکید کرد: همچنین خطوط ۴ و ۶ و ۷ تکمیل خواهد شد و کار ساخت خط ۱۰ مترو آغاز شده و ساخت خطوط ۸ و ۹ و ۱۱ هم به زودی شروع می شود.

زاکانی در ادامه با اینکه به سراغ « تراموا » نیز رفته ایم که البته در مسیر کارشناسی و تصویب قرار دارد، گفت: ۲ سال و سه ماه و ۱۵ روز است که شهردار تهران شدم و زمانی که شهر را تحویل گرفتم تنها ۸۸۰ اتوبوس فعال در خطوط داشتیم در حالی که تهران باید ۱۰ هزار اتوبوس داشته باشد و جای سوال است که چطور می شود با ۸۸۰ اتوبوس خدمات به شهروندان ارائه کرد؟

به گفته شهردار تهران، قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس داخلی و قرارداد ۲۱۹۴ اتوبوس از خارج منعقد شد که از این میان ۲۶۹۴ اتوبوس برقی خواهند بود که این اتوبوس ها به بار نشسته و در نظر داریم با کمک شرکت های دانش بنیان دانشگاه تهران نیز ۲۵۰۰ اتوبوس دوکابین را نیز برقی کنیم که کار بسیار بزرگی است.

وی افزود: قرار داد خرید ۲۵ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی، ۱۰۰ موتورسیکلت برقی نیز منعقد شده است.

زاکانی با بیان اینکه با تصمیم خوب وزیر صمت مقرر شد که ۴۹ هزار تاکسی برقی را با شرکت های خصوصی تولید کننده داخلی منعقد کنیم تا تاکسی های برقی را در قالب شرکت های خصوصی که تحت مالکیت خودشان است اما  در چارچوب قوانین تاکسیرانی است، بکار گیرند، گفت: ۲۵ هزار تاکسی برقی را شهرداری  و ۴۹ هزار تاکسی برقی را شرکت های خصوصی تامین و بکارگیری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رفاه برای مردم در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در بودجه سال آینده ۶۱ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص دادیم و امیدواریم با همراهی دولت این اقدامات به ثمر بنشیند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.