| کد خبر: 263721 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد:

◄ نوسازی ناوگان دریایی با استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی

نوسازی ناوگان دریایی با استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی در دستورکار قرار دارد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نوسازی ناوگان دریایی با استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی هفتم شهریور در برنامه میز اقتصاد عنوان کرد: در بخش زیرساخت ها و زیربناها سرمایه گذاری صورت گرفته در حمل و نقل دریایی در سال جاری معادل 100 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در این بخش 100 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شد است که برخی از آن ها کلید خورده و سال گذشته معادل 18 هزار میلیارد تومان بهره برداری داشتیم که مربوط به حوزه شناورها و توسعه بنادر بزرگ و کوچک بود.

صفایی ادامه داد: در بخش شناوری اقدامات بزرگی مدنظر قرار گرفته است و 33 فروند شناور در حوزه دریای خزر یا اضافه شده، یا در دست خرید یا در دست ساخت است و در جنوب کشور نیز 6 فروند شناور بزرگ خریداری و به ناوگان دریایی ملحق شد است و نوسازی ناوگان با استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بخش شناوری جمعا بیش از 100 فروند شناور در دست ساخت از سوی کشتی سازی های داخلی است، عنوان کرد: برخی پروژه ها در این خصوصی طی سال جاری و برخی تا پایان سال 1403 مدنظر قرار می گیرد و باید بدانیم که ساخت شناور فرایندی است که دو تا سه سال زمان می برد.

تشریح برنامه های اقتصاد دریا محور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مقوله اقتصاد دریامحور در حوزه جمعیتی یکی از مهم ترین مسائل در نوار ساحلی کشور است، تصریح کرد: وزارت راه با تدبیر وزیر محترم برنامه ریزی بسیار خوبی در این خصوص مدنظر قرار داده است و 27 نقطه در نوار ساحلی مربوط به جمعیت سازی و ایجاد شهرک های جدید، پنج نقطه مربوط به شهرهای مولد کشاورزی و 9 نقطه مربوط به حوزه پتروشیمی تعریف شده است که به عنوان قطب های اقتصادی مدنظر قرار دارند و به محض تحویل زمین با مدل های سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوص کار پیش خواهد رفت.

صفایی در ادامه با بیان اینکه در حوزه گردشگری دریایی بندر چمخاله مدنظر قرار دارد و در اختیار مردم قرار می گیرد، اظهار داشت: این بندر به منظور استفاده گردشگری و مسافری دریایی مردم در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت و در بندرگاه نخل ناخدا نیز در بندر عباس فعالیت ها در حال پیشبرد است و تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده پروژه مذکور به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای منطقه بزرگ گردشگری بندرعباس شامل بندرعباس، جزیره هرمز و بندرگاه نخل ناخدا مدنظر قرار دارد و زیرساخت هایی نیز از سوی دولت فراهم می شود و روبنا را نیز بخش خصوصی انجام خواهد داد؛ این پروژه طی دو تا سه ساله به نتیجه می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.