| کد خبر: 263333 |

وعده مدیرعامل سازمان بنادر و دریایی:

◄ بندر مکران اوایل سال 1403 احداث می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد که ساخت بندر بزرگ مکران اوایل سال 1403 آغاز شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت طراحی بندر مکران را 150 میلیون تن و به ارزش 1.5 تا 2 میلیارد دلار اعلام کرد و  وعده داد که ساخت بندر بزرگ مکران اوایل سال 1403 آغاز شود.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی هفتم شهریور در برنامه میز اقتصاد رسانه ملی درباره بندر مکران گفت: اقداماتی از جمله طرح جامع مدنظر قرار گرفته و اطلاعات جریان، موج آب و سایر موارد برای طراحی نیز انجام شده است.

وی افزود: قرار است دولت به سازمان بنادر و دریانوردی زمین اختصاص دهد و به زودی در کمیسیون مستند سازی این موضوع پیش می رود و امیدوار هستیم اوایل سال 1403 کلنگ اجرایی پروژه به زمین بخورد چرا که این بندر می تواند تحول بزرگی در سواحل مکران ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ساخت بندر بزرگ مکران فاز بندی شده است، گفت: در فاز اول موج شکن ها، لایروبی و ایجاد یک اسکله نفتی به منظور انجام فعالیت های صادراتی مدنظر قرار دارد تا بتوانیم در راستا صادرات محصولات نفتی و پتروپالایشی از آن استفاده کنیم.

صفایی با اعلام اینکه بندر بزرگ مکران 150 میلیون تن ظرفیت طراحی دارد، اظهار داشت: ظرفیت کل بنادر ایران 270 میلیون تن بود که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم به 290 میلیون تن رسیده است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم ساخت بندر بزرگ مکران سه سال زمان ببرد و ارزش این پروژه معادل 1.5 تا 2 میلیارد دلار خواهد بود و از منابع مالی سازمان بنادر و دریانوردی استفاده می شود و شامل سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.