| کد خبر: 261817 |

وعده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:

◄ سه مرکز استان در سال ۱۴۰۲ به شبکه ریلی متصل می شود

سال ۱۴۰۲ رکورد دار اتصال بیشترین تعداد مرکز استان به شبکه ریلی است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وعده داد سه مرکز استان در سال 1402 به شبکه ریلی متصل شود.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این مطلب را چهارم شهریور بیان کرد و گفت: سال ۱۴۰۲ رکورد دار اتصال بیشترین تعداد مرکز استان به شبکه ریلی است.

وی به اتصال سه مرکز استان در سال ۱۴۰۲ به شبکه ریلی اشاره کرد و این اقدام را رکوردی در توسعه خطوط راه آهن در کشور اعلام کرد.

او استان هایی را که در سال جاری به شبکه ریلی متصل می شوند شامل گیلان، کردستان و اردبیل دانست و تاکید کرد: با افتتاح راه آهن رشت انزلی ، راه آهن همدان سنندج و راه آهن میانه اردبیل تا پایان سال جاری به همراه مسیر ریلی بستان آباد خاوران که خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسید، سه مرکز استان در یک سال به شبکه متصل می شود که تاکنون در توسعه خطوط ریلی بی سابقه بوده است.

به گفته خادمی، تا پایان دولت علاوه بر طرح های ذکر شده راه آهن مبارکه سفید دشت شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر، راه آهن سبزوار مشهد به طول ۴۵ کیلومتر، راه آهن بیرجند یونسی به طول ۵۰ کیلومتر، راه آهن چابهار زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر و دورود خرم آباد به طول ۱۱۵ کیلومتر دیگر طرح هایی هستند که تا پایان دولت آماده بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افتتاح راه آهن رشت کاسپین را یکی دیگر از برنامه های سال جاری در حوزه ریلی دانست و اظهار کرد: این مسیر ریلی با برقراری ارتباط ریلی میان شمال و جنوب کشور یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین آسیای میانه و اروپا است که افتتاح آن بنادر خلیج فارس را از طریق خطوط ریلی به بنادر شمالی در غرب دریای خزر متصل می کند و بدین ترتیب امکان حمل ونقل ترکیبی ( دریایی - ریلی ) فراهم می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 1 0

    سلام
    مرد حسابی این چه مزخرفاتیه ؟ رشت مرکز استان گیلان که حداقل ۴ ساله که افتتاح شده و در حال بهره برداریه !!! تبریز که ۷۰ ساله متصله !! ؟؟؟

  • ناشناس 0 0

    اینچه برون وبندرامیرابادازبارهای وارداتی اشباع میشوندبایدامکان خروج وانتقال بارازشمال به جنوب بااحداث راه آهن گرگان وبه شاهرودوانتقال باربه راه آهن دوخط مشهد_تهران تخلیه کرد وترانزیت پاکستان وافغانستان به کشورهای اسیای میانه وقفقازتسریع میگردد