| کد خبر: 248468 |

◄ وعده شهردار تهران: تراموا به تهران می آید

شهردار تهران از آغاز مطالعه راه‌اندازی خطوط تراموا در پایتخت خبر داد‌.

تین نیوز

شهردار تهران از آغاز مطالعه راه‌اندازی خطوط تراموا در پایتخت خبر داد‌.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی این وعده را دوم آبان، در حاشیه اولین قرار خدمت خود در سال دوم مدیریت شهری بیان کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: دو یا سه خط تهران امکان بارگذاری تراموا را دارد که مطالعات و بازدید خارج از کشور در این راستا انجام و دو جلسه برگزار شده است.

وی در مورد پروژه یادگار امام نیز عنوان کرد: این پروژه سه بخش دارد، بخش اول مربوط به وزارت دفاع است، بخش دوم با ارتش جمهوری اسلامی است که تفاهمات انجام شده و بخش سوم نیز در حال رایزنی و تفاهم با وزارت آموزش و پرورش هستیم. در مجموع اقدامات مرحله اول و دوم انجام شده و بخش سوم در حال پیگیری است.

آنچنان که مهر نوشته، شهردار تهران با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس را با فرسودگی عمده تحویل گرفتیم، اظهار کرد: امسال ۵۹۱ دستگاه بازسازی شده است، سال قبل ۱۱۰ دستگاه، امسال ۲۰۰ دستگاه و در مجموع ۳۱۰ دستگاه به ناوگان وارد شده، خود را متعهد کردیم که تعداد اتوبوس‌ها را به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه برسانیم.

وی با بیان اینکه اقدامات جدی در حوزه مترو نیز در حال انجام است، اظهار کرد: اجرای هر کیلومتر مترو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

بر اساس مطلبی که تین نیوز از تاریخچه تراموا منتشر کرده، تراموا از سیستم های رایج حمل و نقل عمومی شهری همگانی شهرهای کوچک و متوسط محسوب می شود که با استفاده از انرژی الکتریکی روی یک مسیر ریلی حرکت می نماید. قطارهای ۱ تا ۳ واگنه این سیستم، در مسیر خود مسافران را در ایستگاه های مشخص سوار و پیاده می کنند.

به علت خصوصیات ویژه این سیستم از جمله سهولت دسترسی، ایمنی و راحتی، این سیستم ریلی جذابیت خاصی بین برنامه ریزان حمل و نقل شهری و مردم داشته و از لحاظ سادگی تکنولوژی، اجراء اداره و هزینه کمتر احداث و بهره بردار ی نسبت به سایر سیستم های ریلی مورد توجه بوده و می باشد. همچنین انعطاف پذیری تراموا مشابه سیستم اتوبوس شهری و و سایل نقلیه موتوری و شخصی بوده و از سیستم هایی است که مسئولین و مجریان شهری از آن استقبال نموده و بیش از هر سیستم دیگر ریلی در شهرهای دنیا از آن استفاده شده است.

به گزارش تین نیوز، وجه اختلاف تراموا با سیستم قطار سبک شهری استفاده مشترک آن به همراه وسائط نقلیه موتوری از سطح معابر شهری و عدم نیاز به اختصاص معابر اختصاصی و غیر همسطح جهت تردد می باشد. همچنین تکنولوژی این سیستم حمل و نقل ریلی در مقایسه با سیستم های مدرن قطار سبک شهری LRT، از پیچیدگی کمتری برخوردار بوده و به راحتی قابل دستیابی است. قطارهای تراموا روی ریل هایی که در بستر خیابانها نصب می شوند، حرکت می کنند و از گیرنده های جریان برق بالاسری انرژی خود را تامین می نماید. تراموا در حالت کلی در سرعت های تا حداکثر ۴۰ کیلومتر در ساعت بهره برداری می شود.

در حال حاضر تراموا در بسیاری از شهرهای اروپا، آسیا، امریکای شمالی و جنوبی، افریقا و اقیانوسیه استفاده می شود. از جمله این شهرها میتوان از لندن، پاریس، ورشو، دوبلین، کلکته، رباط، هیروشیما، شانگهای، زوریخ و برلین و بسیاری دیگر نام برد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.