| کد خبر: 226800 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ توسعه ۷۰۰ کیلومتری راه‌های خوزستان/ انتخاب سرمایه‌‌گذار راه‌آهن شلمچه-بصره

به دنبال توافقاتی که با مسئولان عراقی داشته‌ایم، پروژه راه‌آهن شلمچه به بصره را آغاز خواهیم کرد و به‌‌زودی این پروژه آماده کلنگ‌زنی می‌شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از توسعه ۷۰۰ کیلومتری راه‌های خوزستان تا پایان دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی روز پنج‌شنبه ۲۷ آذرماه در سفر به استان خوزستان گفت: تا پایان عمر دولت دوازدهم حداقل ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی به طول بزرگراه‌‌های استان خوزستان اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین به‌‌زودی و با عنایت خداوند، به دنبال توافقاتی که با مسئولان عراقی داشته‌ایم، پروژه راه‌آهن شلمچه به بصره را آغاز خواهیم کرد که یکی از آرزوهای دیرینه و مواردی است که در 2 سال گذشته وقت زیادی مصروف آن کرده‌‌ایم و اگر خدا بخواهد به‌‌زودی این پروژه آماده کلنگ‌زنی می‌شود؛ به این منظور سرمایه‌‌گذار و پیمانکار انتخاب و زمین تجهیز کارگاه نیز تعیین شده است.

او عنوان کرد: تحدید حدود مرز  با عراق در مرز شلمچه با عراق نیز هفته گذشته با حضور کمیسیون مشترک انجام شد و ان شاءالله با تعامل یکپارچه ای که وجود دارد بتوانیم آن پروژه را نیز که از پروژه‌های مهم استان است شروع کنیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از هدفگذاری برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای توسعه پروژه‌های آزادراهی و ریلی خبر داد و افزود: به این منظور مصوبه‌های لازم از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس دریافت کرده‌‌ایم تا همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، در ایام باقی‌مانده دولت کارهای بزرگی نیز شروع شود.

وی گفت: ما از دو سال گذشته از بدو ورود این تفکر را دنبال کرده‌‌ایم و از ۲۲ پروژه‌‌ای که پیگیری شده است مجوز عرضه سه پروژه داده شده و به ما قول داده‌اند که در هفته‌های آینده مجوز عرضه سایر پروژه‌‌ها در بورس نیز داده شود تا تحولی اساسی در توسعه زیرساخت‌های اساسی کشور انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اصل مطلب شروع ساخت و ساختن سریع راه آهن 35 کیلومتری باقیمانده است !! نباید حتی یک لحطه تامل کرد !! انشاالله انشاالله انشاالله که سریع تر آغاز و ساخته شود !!!

  • حامد 0 0

    چون بسیاری از ایرانی ها با خانواده به کربلا سفر می کنندوسفرکردن با قطار راحت است. باید عراقی ها هر چه زودتر این خط آهن شلمچه به بصره را بسازند.