| کد خبر: 220148 |

مرور وعده‌های مسئولان:

◄ اتمام کار ساختمان مترو اسلامشهر تا سال ۱۴۰۰

طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۰ کار ساختمان مترو اسلامشهر به پایان می‌رسد

تین نیوز

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه اعلام کرد: با همکاری شهرداری اسلامشهر روند احداث مترو اسلامشهر سرعت گرفت.

به گزارش تین نیوز، علی امام شهریور امسال  (18 شهریور) گفت: از مراحل ساخت مترو اسلامشهر با شهردار این شهر بازدیدی داشتم که در این بازدید مشخص شد ساخت مترو اسلامشهر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۰ کار ساختمان مترو اسلامشهر به پایان می‌رسد و اگر شهرداری اسلامشهر در زمینه تجهیز این خط مترو اهتمام داشته باشد می‌توان این خط مترو را ظرف ۲ سال آینده افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: مترو اسلامشهر با وجود طراحی‌هایی که شرکت مترو تهران در گذشته برای آن انجام داده از سال ۹۷ از دستور کار مترو تهران به‌عنوان مجری خارج و توسط شهرداری اسلامشهر در حال اجرا است.

به گفته وی، در واقع شرکت مترو تهران، مشاور عالی ساخت این پروژه است و پیمانکار آن شهرداری اسلامشهر است.

امام ادامه داد: پیش از سال ۹۷ تامین منابع مالی مترو اسلامشهر صرفاً توسط دولت صورت می‌پذیرفت که به دلیل اندک بودن این منابع، مقرر شد شهرداری اسلامشهر نیز در تامین منابع مالی از طریق تهاتر با پیمانکاران مشارکت کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مترو اسلامشهر در قالب 2 فاز پیش‌بینی شده که فاز اول آن ۱۰ کیلومتر با سه ایستگاه و فاز دوم آن ۵ کیلومتر با ۲ ایستگاه است که در حال حاضر فاز اول آن در دست اجرا بوده و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه تاکید کرد: خط ۳ مترو تهران در ایستگاه آزادگان ۲ شاخه می‌شود که یک شاخه آن به سمت منطقه ۱۸ و شاخه دیگر به سمت اسلامشهر خواهد رفت.

به گفته وی، با تکمیل مترو اسلامشهر، ساکنین این منطقه و نیز سایر شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق خط ۳ از این مترو استفاده کنند و همچنین مسافر بیشتری به خط ۳ تزریق‌ می‌شود و همین امر منجر به کاهش ترافیک مسیرهای جاده‌ای اسلامشهر به سمت تهران و نیز جنوب غرب تهران خواهد شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.