| کد خبر: 208367 |

◄ حذف جریمه عدم پرداخت بیمه سهم کارفرما در مشاغل بخش حمل و نقل

مصوبه هیئت دولت همه مشاغلی را که از کرونا آسیب می‌بینند و متضرر می‌شوند، شامل می‌شود و مشاغل حوزه گردشگری و حمل و نقل نیز شامل این مصوبه می‌شوند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از حذف جریمه عدم پرداخت بیمه سهم کارفرما و مالیات مشاغل بخش گردشگری و حمل و نقل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رادیو گفتگو، محمد اسلامی  این مطلب را 13 اسفند سال گذشته در خصوص حمایت از دفاتر و آژانس‌های فروش بلیت هواپیما در شرایط کرونا بیان کرد و افزود: مصوبه هیئت دولت همه مشاغلی را که از کرونا آسیب می‌بینند و متضرر می‌شوند، شامل می‌شود و مشاغل حوزه گردشگری و حمل و نقل نیز شامل این مصوبه می‌شوند؛ ضمن اینکه برای عدم پرداخت بیمه تأمین اجتماعی سهم کارفرما و مالیات مشمول جریمه نخواهند شد.

امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در  تاریخ 23 اسفند سال 98 در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما 23، تاکید کرد: فشار سنگینی به اصناف وارد آمده و یکی از اصول اصلی مالیات ستانی این است که مالیات‌ها باید متناسب با توان پرداخت و واقعیت‌های درآمدی باشد.

پارسا اظهار کرد: یکی از کارهایی که انجام شده است این که بحث هیئت‌های حل اختلاف برای اشخاص حقیقی پیش از فروردین تعطیل شده است و درباره اشخاص حقوقی نیز اختیار داده‌ایم به مدیران کل استان‌ها تا با توجه به شرایط تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این بخشودگی برای جرائم قابل بخشش که تا پایان اسفند برای بخش تولید ۹۰درصد و برای بخش خدمات ۸۰درصد بود. این امر برای سه ماه تمدید و ابلاغ شده است. اوراق قطعی که از ۱۲بهمن به بعد به قطعیت رسیده‌اند را نیز ۱۰۰درصد بخشودگی تا پایان خرداد داده‌ایم. درباره ماده ۱۸۶با بانک مرکزی نهایی شده است که تسهیلات از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون برای اشخاص حقیقی افزایش داده شده است و نیازی به استعلام وضعیت مالیاتی ندارند و برای اشخاص حقوقی نیز از ۳۰۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون افزایش داده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 1 0

    سلام
    براستی شاید نویسنده اطلاع ندارد که رانندگان بخش حمل ونقل جاده ای مشمول قانون بیمه رانندگان هستند آنها اصلا حق بیمه سهم کارفرما ندارند که بخواهد کارفرمایان درپرداخت آن تاخیر کنند وامروز جریمه دیرکرد آن بخشیده شود.
    نیمی از حق بیمه رانندگان را دولت پرداخت میکند و سیزده ونیم درصد آن سهم راننده است.

    امروز اولین بار است که رانندگان بخش مسافر جاده ای بدلیل شیوع بیماری دراین حجم وسیع بیکار شده اند وباید فکری بحال بیمه بیکاری آنها نمود .رانندگان بیکار شده دراین بخش حتی اگر شوفر دوم و سوم هم باشند چه کسی سهم بیمه بیکاری آنها را پرداخت کرده که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شوند؟!

    • ناشناس 0 0

      تین نیوز: با سلام
      آیا در این مطلب اشاره ای به رانندگان شده و آیا مشاغل حمل و نقل فقط بخش جاده ای و آن هم رانندگی را شامل می‌شود؟ حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی و جاده ای و مشاغل مرتبط همگی جزو حمل و نقل هستند.

  • جلال 1 0

    راننده هاچه کامیوندار وچه راننده کارگری همشون کارفرما محسوب میشه در وزارت تعاون قانونی واسه منه راننده کارگر که کامیوندار نیستم تعریف نشده الانم صاحب ماشین کامیونو خوابونده ومنه شوفر نه پولی دارم بیمه رو پرداخت کنم نه نانی درسفره دارم ونه بیمه بیکاری هس.. نمیدونم شایدماازفراموش شده گانیم یا ربات محسوب میشیم که این قانون مارو هیچوقت نگرفت! لطفاپخش کنید تابگوش مسولین جمهوری اسلامی برسه😔😔