| کد خبر: 202569 |

مرور وعده‌های مسئولان:

◄ چند قدم تا راه‌اندازی قطار تهران-استانبول مانده است؟

هم‌اکنون خط ریلی راه‌آهن از تهران به آنکارا مسافران بسیاری را به صورت هفتگی جابه‌جا می‌کند. اما در آخرین مذاکرات صورت گرفته مقرر شد تا قطار تهران-استانبول را نیز راه‌اندازی کنیم.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته بین 2 کشور، قطار تهران-استانبول تا قبل از پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، مهرماه (سوم مهر) امسال بود که شهرام آدم نژاد از توافق برای اتصال شبکه سراسری ریلی ایران و ترکیه و جابه‌جایی یک میلیون تن بار در سال خبر داد و اظهار کرد: بین ایران و ترکیه توافقات لازم صورت گرفته تا یک میلیون تن بار در سال بین دو کشور جابه جا شود.

 او افزود: برای مسافر هم اهدافی در نظر گرفته‌ایم و در چند ماه گذشته شاهد راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا بودیم و هم‌اکنون خط ریلی راه‌آهن از تهران به آنکارا مسافران بسیاری را به صورت هفتگی جابه‌جا می‌کند. اما در آخرین مذاکرات صورت گرفته مقرر شد تا قطار تهران-استانبول را نیز راه‌اندازی کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه راه‌اندازی قطار تهران-استانبول نیازی به اجرای عملیات و زیرساخت ندارد و تنها باید مناسبات اقتصادی آن را تنظیم کنیم، همه تلاش‌های صورت گرفته و توافقات انجام شده بر این اساس بوده که تا قبل از پایان امسال قطار تهران-استانبول را نیز راه‌اندازی کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تلاش‌مان را می‌کنیم تا به شبکه سراسری ریلی یکدیگر متصل شویم. در حال حاضر که از مرز رازی رد می‌شویم به دریاچه وان می‌رسیم و با کشتی‌های فری‌بت باقیمانده مسیر را می‌توانیم ادامه دهیم اما در آخرین مذاکرات صورت گرفته طرف ترک محلی را به ما معرفی کرد که با کمتر از ۱۰ کیلومتر ریل‌گذاری هر دوطرف می‌توان ایران و ترکیه را به شبکه ریلی یکدیگر متصل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: در ایران، شمال آذربایجان غربی و در ترکیه گوربلاغ به عنوان دو حلقه مفقوده در اتصال شبکه ریلی سراسری شناسایی شدند. روی نقشه منطقه مورد نظر وضعیت مناسبی برای ریل‌گذاری دارد اما باید مطالعات آن را انجام دهیم که بر این اساس مقرر شده تا 2 ماه آینده مطالعات مورد نظر به پایان برسد و نتایج آن مشخص شود.

آدم نژاد ادامه داد: اگر مشکلی در اجرای این پروژه وجود نداشته باشد و هردو طرف آن را تایید کند برای اصلاح مسیر و ریل‌گذاری آن اقدام خواهیم کرد. گرچه نمی‌توان بازه زمانی دقیقی برای اجرا و اتمام این پروژه اعلام کرد و همه چیز به مطالعات مهندسی و نتایج آن بستگی دارد اما همه سعی‌مان را می‌کنیم تا این کار هر چه سریعتر انجام شود.

قابل ذکر است قطار تهران - آنکارا شانزدهم مرداد ماه امسال راه‌اندازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.