| کد خبر: 193071 |

◄ همه وعده‌هایی که برای افتتاح آزادراه همت مطرح شد

در نخستین روز از مرداد 98 در حالی‌که طبق گفته استاندار، قرار بود این آزادراه در چنین روزهایی افتتاح شود، وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که از این آزادراه انجام داد، با بیان این‌که امیدوارم بتوانیم تا قبل از پایان تابستان این پروژه را افتتاح کنیم.

تین نیوز

اسفند سال گذشته بود که استاندار البرز به عنوان نماینده عالی دولت در این استان گفت:  آزادراه همت تیر 98 زیر بار ترافیک ‌می‌رود.

به گزارش تین نیوز، عزیزاله شهبازی در اولین روز از اسفند سال گذشته، در جلسه شورای معاونین و مدیران کل استانداری بیان کرد: آزادراه شهید همت در البرز به طول 15 کیلومتر که از سال 88 تاکنون به درازا کشیده شده در ایستگاه پایانی قرار دارد و طی تعهد پیمانکار مقرر شد تا تیرماه 98 زیر بار ترافیک برود.

وی همچنین بر ضرورت اهتمام و پویایی مجموعه مدیران استان برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه کاره البرز تاکید کردو افزود: بر این اساس باید با احصا وضعیت کنونی به اتخاذ تدابیر لازم در جهت سرعت بخشی به این امور اقدام کرد.

استاندار البرز گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از پروژه‌های مختلف استان و به دلیل پیگیری روند تحقق وعده‌های مدیران و پیمانکاران، تکمیل پروژه‌ها سرعت گرفته است. مدیران مربوطه باید پای کار باشند و روزشمار وعده‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش تین نیوز، این وعده استاندار البرز اما محقق نشد به‌طوری‌که روز ‌سه‌شنبه و در نخستین روز از مرداد 98 ، در حالی‌که طبق گفته استاندار، قرار بود این آزادراه در چنین روزهایی افتتاح شود، وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که از این آزادراه انجام داد، با بیان این‌که امیدوارم بتوانیم تا قبل از پایان تابستان این پروژه را افتتاح کنیم، گفت: دلیل طولانی شدن راه‌اندازی آزادراه همت-کرج، معارضان این مسیر است.

محمد اسلامی افزود: این پروژه از لحاظ عملیات اجرایی مطابق زمان‌بندی پیش رفته و  ایراد اساسی در تعویق این پروژه، معارضی است که هر روز ظهور می‌کند، اما خوشبختانه این مسئله تا حدود زیادی حل شده است.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل این پروژه انتقال دکل برق فشار قوی است که باید از مسیر جابه‌جا شود که هماهنگی این بخش با وزارت نیرو انجام گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اراده ما این است که این پروژه را در هفته دولت، افتتاح کنیم اظهار کرد: این پروژه هیچ نوع مانعی را از لحاظ مالی و فنی نداریم و مشکل تنها رفع موانعی است که از سوی معارض وجود دارد.

اما آزادراه همت کرج برای رسیدن به این نقطه از وعده‌های افتتاح، فهرستی طولانی از وعده‌های مسئولان را شاهد بوده است.

مرور خبرهایی که در مورد این آزادراه در رسانه‌ها منتشر شده، نشان می‌دهد، در آبان ماه سال 88 حمیدرضا بهبهانی وزیر وقت راه و ترابری وعده افتتاح همت در سال 89 را عنوان کرد.

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در بازدیدی که مهرماه 95 از استان البرز داشت، خاطرنشان کرد: همت پروژه‌ای استثنایی است و باید تلاش شود تا در اسفندماه سال جاری ( اسفند 95) به بهره‌برداری برسد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در دی ماه 96 در بازدید از  استان البرز گفت: پیمانکار پروژه همت_کرج اعلام کرده است سرعت اجرای کار بسیار بالا بوده و تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها نیز بهمن ماه 96، در یک نشست خبری گفت: خوشبختانه آزادراه همت_ کرج پیشرفت قابل قبولی داشته و می‌توان انتظار داشت در بهار سال آینده (بهار 97) به بهره‌برداری برسد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز خرداد 97 در بازدید از محل پروژه همت از اختصاص 56 میلیارد تومان برای تکمیل آن خبر داد و گفت: با اختصاص این اعتبار، انتظار می رود  پروژه همت تا پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد.

این مقام دولتی اما در بازدیدی که بهمن سال 97 از پروژه داشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: آزادراه همت به کرج پیشرفت 86 درصدی دارد و تابستان سال آینده (تابستان 98) به بهره‌برداری می‌رسد و ما شاهد ارتباط جدیدی بین کرج و تهران خواهیم بود.

این وعده‌ها در حالی طی 10 سال گذشته در مورد آزادراه همت-کرج مطرح شده که وزیر راه‌وشهرسازی روز گذشته و در بازدید از این آزادراه وعده اتمام آن تا هفته دولت امسال( شهریور 98) را عنوان کرده است. هرچند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور وعده اتمام این پروژه را سه ماه دیگر عنوان کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 1 0

    آفرین بر تین. لطفا مشابه این فهرست را برای سایر وعده ها نیز ادامه بدهید؟
    امید وارم به شرایطی برسیم که مسئولین در برابر اجرا نشدن وعده هایشان جریمه بپردازند؟