| کد خبر: 169559 |

از سوی مدیرعامل راه‌آهن عنوان شد:

◄ وعده آغاز عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر قم-اراک در سال97

مدیرعامل راه‌آهن وعده داد عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر قم-اراک در سال97 آغاز شود.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن وعده داد عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر قم-اراک در سال97 آغاز شود.

به گزارش تین‌نیوز، سعید محمدزاده در واپسین روزهای سال گذشته و در مراسم رونمایی از واگن‌های مسافری جدید شرکت راه‌آهن و شرکت رجا که در محل ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، با بیان این مطلب، گفت: هرچند از سال ۸۸ تا ۹۵ حمل‌ونقل عمومی با کاهش سهم مواجه بوده و به دلایل مختلفی به سمت خودرومحوری رفته‌ایم اما همت ما این است که از حمل‌ونقل ریلی مسافری حمایت شود.

وی افزود: در سال 96 برای اولین بار شاهد 6 درصد رشد در حوزه مسافر بوده و در مورد قطارهای حومه‌ای هم رشد ۱۷ درصدی را تجربه کرده‌ایم.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: به‌طور کلی ظرفیت افزایش سفر ریلی به 300 میلیون سفر در سال با تأمین ناوگان موردنیاز آن وجود دارد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی همچنین با یادآوری بازگشایی ال‌سی راه‌آهن برقی تهران-مشهد، گفت: بیش از 1000 میلیارد تومان از سوی دولت برای آغاز این پروژه تزریق شده است و امیدواریم عملیات ساخت با سرعت انجام شود.

محمدزاده افزود: دو میلیارد دلاری که در این بخش هزینه می‌شود در راستای منویات رهبر معظم انقلاب بوده است که با اجرای این پروژه سرعت قطار به 200 کیلومتر و میزان حمل‌ونقل مسافر به 20 میلیون نفر در سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری همچنین با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت و اینکه قرارداد توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن در هفت شهر ایران اجرایی می‌شود، از واریز ۷۵۰ میلیارد تومان یارانه به این بخش برای توسعه بخش مسافری ریلی خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قرارداد توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن در هفت شهر ایران اجرایی می‌شود و در روزهای آینده قرارداد جدید برای شهر اهواز در فضای ۳۲۰ هزار مترمربع اجرایی خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.