| کد خبر: 158031 |

◄ وعده مدیرعامل شرکت ساخت برای افتتاح کریدور شماره یک

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وعده داد کریدور شماره یک تا 3 الی 4 سال آینده به صورت کامل به افتتاح برسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وعده داده که کریدور شماره یک،  3 تا 4 سال آینده به صورت کامل به افتتاح برسد.

بر اساس خبری که هشتم آذر ماه امسال به نقل از ایلنا در تین‌نیوز منتشر شد، خیرالله خادمی گفت: با اتصال این کریدور به مرزها و بنادر کشور از جمله بندر چابهار سیاست توسعه سواحل مکران، افزایش ترانزیت و تراکم جمعیت در شهرهای ساحلی محقق می شود.

او افزود: در دو سال گذشته ساخت دو کریدور در لایحه بودجه ردیف اعتباری گرفته است که یکی از این دور پروژه، کریدور شماره یک یا همان کریدور بزرگراهی جنوب کشور (حاشیه خلیج فارس) به طول حدود 1760 کیلومتر است که از شلمچه شروع می‌شود و از استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان می گذرد و به بندر چابهار متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: حدود 400 کیلومتر از این کریدور از استان بوشهر می‌گذرد که خوشبختانه در این استان 40 کیلومتر از آن باقی مانده است و امیدواریم در محدوده استان‌های بوشهر و خوزستان هم تا پایان سال بخش‌های عمده‌ای از این کریدور به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به نقش این کریدور در رونق اقتصادی منطقه گفت: به طور قطع ساخت کریدور شماره یک در رونق اقتصادی مراکز صنعتی و نفتی منطقه موثر است و می‌تواند باعث افزایش تراکم جمعیتی در شهرهای  ساحلی شود.

خادمی افزود: کریدور حاشیه خلیج فارس می‌تواند زیر ساخت اساسی این منطقه برای رونق اقتصادی و توسعه ترانزیت در منطقه باشد .امیدواریم این کریدور تا سه الی چهار سال آینده به بهره برداری برسد تا در طول سواحل دریای خلیح فارس و  عمان یک بزرگراه ایمن و مناسب برای تردد مردم و توسعه صنایع و نفتی و ترانزیت داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.