| کد خبر: 32269 |

رفع مشکل ارتباطی بین مراکز کنترل تهران و باکو با کمک متخصصان ایرانی

تین نیوز |  مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: به دنبال بروز مشكل در تنظیم سیستم های ارتباطی مركز كنترل باكو، ارتباطی بین مراكز كنترل پرواز این كشور با تهران دچار اختلال شده بود كه با كمك متخصصان ایرانی این مشكل رفع شد.

به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، سعید اكبری اظهارداشت: طی ماههای گذشته سامانه ارتباط صوتی كنترل پرواز باكو به دلیل وجود برخی مشكلات فنی با تهران قطع و در سال گذشته این ارتباط از طریق4 خطوط تجاری غیرهوانوردی برقرار می شد.

وی افزود: شركت اروپایی سازنده سیستم اتوماسیون اقدام به رفع این مشكل نكرد و پس از اطلاع كارشناسان ایرانی و مطالعه اسناد فنی سیستم طرف مقابل به طرف آذربایجان اعلام شد كه توانایی فنی رفع این مشكل از طریق طراحی و ساختن برخی تجهیزات و اضافه كردن آن به سیستم اتوماسیون اروپایی در كشور وجود دارد.

اكبری با بیان اینكه برقراری ارتباط صوتی بین مراكز كنترل كشورهای همسایه از اهمیت زیادی در تامین ایمنی و بهبود جریان ترافیك هوایی بین دو كشور برخوردار است گفت: كارشناسان ارتباطات مركز كنترل فضای كشور با دعوت كشور آذربایجان به باكو اعزام و ضمن طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز و نصب و انجام تنظیمات لازم در مركز كنترل باكو موفق به رفع این مشكل شدند.

مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: در حال حاضر این ارتباطات به صورت پایدار برقرار است و سازمان هواپیمایی كشوری آذربایجان ضمن تشكر از كمك فنی ایران در رفع این مشكل خواستار مطالعه و ارائه راه حل جهت رفع دیگر نقائص ارتباطی باكو با كشورهای همسایه شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سمعک فروش 0 0

    الان اینقدر فرکانس خوب شده که انگار کنترلر باکو بغل دست کنترلر ایرانی نشسته فقط اشکالش این است که بدلیل نزدیکی بیش از حد و عدم وجود دستگاه ترجمه همزمان حرف هم را نمی فهمند. سابق می گفتند گر بیائی یزد شعر بافی کنی … آقای دهقان یک شب وقت بگذارید تو مرکز کنترلر خدمتتان باشیم گوشتان را بچسبانید به ماکروویو ببینید Reading you ۵ By ۵ است؟