| کد خبر: 233688 |

◄ اعتبارات تعمیر راه‌های روستایی کبودرآهنگ کافی نیست

رئیس راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای شهرستان کبودراهنگ گفت: برای روکش راه‌های روستایی هفت میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که نسبت وسعت شهرستان، گستردگی و پراکندگی روستاهای و تخریب راه‌های روستایی بسیار ناچیز است.

تین نیوز

همدان/سمیرا قادری- رئیس راهداری‌ و حمل‌و نقل جاده‌ای شهرستان کبودرآهنگ با بیان اینکه تعمیر راه‌های روستایی شهرستان کبودرآهنگ همت و پیگیری ویژه از اعتبارات ملی را می‌طلبد، اظهار کرد: روکش راه‌های روستایی کبودرآهنگ با اعتبار  هفت میلیارد تومان انجام گرفته اما این میزان اعتبار نسبت وسعت شهرستان و پراکندگی روستاهای و تخریب راه‌های روستایی بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از همدان، سید حسین حسینی عهد با بیان اینکه  ۵۵۳ کیلومتر از راه‌های شهرستان کبودرآهنگ روستایی است، تصریح کرد: ۱۸۰ کیلومتر از این راه‌ها نیاز به تعمیر و ارتقاع دارند.

 وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری برای تخصیص بودجه محرومیت‌زدایی شهرستان برای راه‌های روستایی هستیم،خاطرنشان کرد: نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ نیز در این‌باره پیگیر اعتبارات ملی و افزایش اعتبارات استانی است.

حسینی با تأکید براینکه در سال‌جاری ۸ کیلومتر از محور همدان بیجار حد فاصل گل‌تپه_ سوباشی، یک کیلومتر و ۲۰۰ متر محور بشیک تپه_ چارلو و  دو کیلومتر ابتدای جاده کبودراهنگ به شیرین سو آسفالت‌ریزی شده است، بیان کرد: در سال‌جاری یک‌و نیم کیلومتر در محور کبودراهنگ _ ویان نیوجرسی کار شده است که نسبت به نیاز راه‌های شهرستان به ایمن‌سازی، بسیار ناچیز است.

رئیس راهداری‌ و حمل‌و نقل جاده‌ای شهرستان کبودرآهنگ نصب نیوجرسی، شانه‌سازی و ایجاد حفاظ پرتگاه‌های راه‌های اصلی را از اولویت‌ها دانست و گفت: برای اینگونه اقدامات محدودیت اعتبار داریم و تلاش بر این است تخصیص اعتبارات به راه‌های شهرستان را سرعت بخشیم.

حسینی با تأکید براینکه برای اصلاح نقاط پرتگاهی شهرستان نیز به طور   ویژه پیگیر هستیم، تصریح کرد: در سال‌جاری یک‌و نیم کیلومتر نیوجرسی در  راه‌های اصلی شهرستان کارشده و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این مورد تخصیص یافته است.

وی در ادامه گریزی نیز به فرسودگی ماشین‌آلات راهداری و راهسازی زد و اظهار کرد: به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات راهداری شهرستان کبودراهنگ مسئولان راهداری شهرستان هر ساله هزینه سنگینی را متحمل می‌شوند که خود همین موضوع، هر ساله مقدار قابل توجهی از اعتبارات ساخت راه‌های روستایی را به خود اختصاص می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: فرسودگی و عمر ماشین‌آلات راهداری شهرستان کبودرآهنگ به  ۴۰ سال می‌رسد که در شرایط کنونی و وجود ۵۳۳ کیلومتر راه روستایی در یک شهرستان خارج از تحمل و نیاز کار در این حوزه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.