| کد خبر: 192665 |

نرخ و دریافت عوارض در آزاد راه همدان - ساوه قانونی است

سرمایه گذار قطعه یک آزاد راه همدان -ساوه در واکنش به حکم دادستانی همدان گفت: نرخ و دریافت عوارض در آزاد راه همدان - ساوه قانونی و طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

تین نیوز

سرمایه گذار قطعه یک آزاد راه همدان -ساوه در واکنش به حکم دادستانی همدان گفت: نرخ و دریافت عوارض در آزاد راه همدان - ساوه قانونی و طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش تین‌نیوز، نرخ و دریافت عوارض در آزاد راه همدان - ساوه قانونی است. یاشار لطفی سرمایه گذار قطعه یک آزاد راه همدان -ساوه در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به  اینکه برای دریافت عوارض مجوز‌های لازم  از مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی دریافت شده است گفت: دادستان همدان  به دلیل برخی ابهامات در ماده ۵ قانون ایمنی راه‌ها، طی حکمی دریافت عوارض آزاد راه  همدان- ساوه را از ابتدای مرداد ماه متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه ایراد دادستان همدان به نحوه محاسبه و دریافت عوارض است، گفت: دریافت عوارض در اتوبان‌های کشور با مجوز وزارت راه و شهر سازی و قانون ایمنی راه‌ها، مصوب مجلس شورای اسلامی است و سرمایه گذاران و مسئولان  آزاد راه‌ها  حق تعیین نرخ عوارض را ندارد.

سرمایه گذار قطعه یک آزاد راه همدان -ساوه در ادامه افزود:  پاسخ امور حقوقی وزارت راه و شهر سازی به دادستان همدان ابلاغ شده است و مشکلی در دریافت عوارض از ابتدای مرداد ماه وجود ندارد.

لطفی خاطر نشان کرد: نرخ عوارض قطعه یک آزاد راه همدان - ساوه در سالجاری افزایش نداشته است و از سال گذشته نرخ‌ها ثابت باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اتوبان همدان ساوه در دو قطعه ساخت شده است، گفت: نرخ عوارض در قطعه یک حدفاصل همدان تا عوارضی دوم به طول ۸۵ کیلومتر برای سواری ۵ هزار تومان و ماشین سنگین ۲۵ هزار تومان محاسبه شده است.

سرمایه گذار قطعه یک آزاد راه همدان -ساوه  با اشاره به اینکه این آزاد راه چهارمین محور موصلاتی بزرگ و پر تردد کشور است، گفت: نرخ گذاری عوارض در آزاد راه‌ها کشور بر اساس طول، امکانات و خدمات جاده‌ای و معیار‌های خاص وزارت راه و شهر سازی تعیین می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 0 0

    اگه این مسیر اینقدر پر تردد هست و به گفته شما چهارمین محور کشوره چرا اینقدر عوارض دریافتیش بالاست
    همین شرکت بارها اعلام کرده که علت بالا بودن نرخ عوارض نسبت به سایر مسیرها ترافیک پایین مسیره حالا بخاطر مهم جلوه دادنش میگه پر تردده