| کد خبر: 171519 |

◄ شانه‌سازی راه‌های آسفالته استان همدان

شانه‌سازی بیش از 172 کیلومتر از راه‌های آسفالته استان همدان در چهارماهه نخست سال جاری در محورهای شریانی، فرعی واصلی و راه‌های روستایی این استان انجام‌شده است.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، از شانه‌سازی 172.7 کیلومتر از راه‌های آسفالته استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، مصطفی پناهنده گفت: این اقدام به‌منظور حفظ و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان انجام‌شده است.

وی افزود: اصلاح شانه‌سازی در جاده‎ها نقش موثری در ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی و همچنین کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن به‌ویژه کاهش تصادفات واژگونی دارد.

 پناهنده از تسطیح و رگلاژ 22‌هزار و 689‌کیلومتر از شانه راه‌های آسفالته این استان به‌منظور افزایش ایمنی و نگهداری راه‌ها خبر داد و افزود: 257‌کیلومتر رگلاژ راه‌های شنی نیز در محورهای مواصلاتی استان انجام‌شده است.

وی یادآور شد: با توجه به گشت‌های انجام‌شده از سوی پرسنل این اداره‌کل و شناسایی مسیرها و اجرای عملیات ایمن‌سازی راه‌های حوزه استحفاظی استان همدان، 16‌مورد اصلاح پیچ‌های خطرناک، 22‌مورد اصلاح تقاطع‌ها و 43‌مورد احداث دوربرگردان و پارکینگ نیز انجام‌شده است.

سرپرست اداره‌کل راهداری استان همدان بابیان این‌که در این مدت همچنین لکه‌گیری راه‌های آسفالته تا پنج‌سانتی‌متر به میزان 97‌هزار و 869‌مترمربع انجام‌شده است، ابراز داشت: در همین راستا با توجه به گرمای هوا عملیات راهداری به شکل روزانه در استان انجام می‌شود و گشت‌های راهداری همواره در طول محورها مراقب حریم راه‌ها هستند.

پناهنده افزود: هم‌چنین در راستای افزایش ایمنی، پاک‌کردن و تنظیم قنوها با گریدر به میزان دوهزار و 426‌کیلومتر و موج‌تراشی سطوح آسفالته به میزان 28 هزار و 214 مترمربع انجام‌شده است.

وی به انجام 125‌هزار و 790‌نفر ساعت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: گشت‌های مستمر راهداری باهدف شناسایی نواقص و عوامل آسیب‌رسان به ایمنی راه و نیز سرعت بخشی به رفع نواقص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، در ادامه تنقیه و لایروبی پل‌ها، تعمیر و مرمت و نگهداری پل‌های کوچک، تعمیرات اساسی پل‌های بزرگ، احداث و تعریض پل‌ها، زه‌کشی و دریواسیون پل‌ها، پاک‌سازی شانه و حریم راه از نخاله و زباله و پاک‌سازی سطح راه از لاشه حیوانات را از دیگر اقدامات انجام‌شده در این مدت برشمرد.

این مسئول در پایان با ابراز امیدواری از این‌که با ارتقا سطح کیفیت راه‌ها، آمار تصادفات کاهش می‌یابد، تصریح کرد: این اقدامات به‌منظور حفظ و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان همدان انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.