| کد خبر: 264499 |

◄ رانندگان کامیون خاور نصف کرایه را کمیسیون می دهند

برای مثال اگر حمل کالا به کامیون خاور در یک مسیر 4 میلیون تومان باشد حدود یک میلیون و 800 تا 2 میلیون کمیسیون پرداخت می شود.

تین نیوز

رانندگان کامیون خاور می گویند کمیسیونی که شرکت های حمل و نقل از رانندگان این کامیون ها دریافت می کنند، بر اساس یک قانون نانوشته نصف کرایه است.

به گزارش تین نیوز، به گفته آنان، برای مثال اگر حمل کالا به کامیون خاور در یک مسیر 4 میلیون تومان باشد حدود یک میلیون و 800 تا 2  میلیون کمیسیون پرداخت می شود.

رانندگان خاور می گویند دلیل بروز این مشکل، عدم وجود نظارت، نبود اعلام بار و افزایش تعداد دلال های بار در این حوزه است.

رانندگان کامیون خاور یکی دیگر از دلایل این امر را افزایش تعداد کامیون های فعال در این حوزه می دانند  که بدون در نظر گرفتن میزان عرضه کالا وارد چرخه حمل و نقل کالا شده اند.

به گفته آنان، در کشور ما فرهنگ نادرستی وجود دارد که بر اساس آن هر کس بیکار شد، با دست و پا کردن یک کامیون و حتی گاهی بدون داشتن گواهینامه پایه یک به رانندگی کامیون و حمل بار روی می آورد.

رانندگان می گویند، باربری ها هم با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز این افراد به کسب درآمد و همچنین آگاهی از شرایط گواهینامه آنان، از این مشکل سواستفاده کرده و کمیسیون های بالا، از کرایه کسر می کنند.

به گفته آنان، رانندگان قدیمی، حرفه ای و قانونمند و دارای گواهینامه پایه یک، معمولا زیر بار این زورگیری ها نمی روند.

رانندگان می گویند دو پایانه نسیم شهر و امیرکبیر، پایانه هایی هستند که میزان کمیسیون های دریافتی باربری ها در آنها حدود 50 درصد است که لازم است این موضوع مورد بررسی و پیگیری مسئولان امر قرار گیرد.

قابل ذکر است  در حال حاضر کمیسیون سازمان راهداری (حق پایانه) ۹ درصد  و کمیسیون شرکت حمل و نقل نهایتا تا ۱۰ درصد است که البته شرکت های مستقر در پایانه بار و شرکت های حمل و نقل سیمان کمیسیون کمتری دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد باقر 21 2

    من خودم راننده خاور کاویان هستم به خاطر همین ظلمی که باربری‌ها که باید اسمشون را بزاریم ماشین گیر
    و همین دلال‌های بار که کمترین کرایه رو میدن و بالاترین کمیسیون هم دریافت میکنن
    دیگه دلم نمیخاد کار کنم و شاید ماهی یک بار میزنم و بیشتر وقتا بیکارم

  • مجید 19 1

    بیشتر باربری ها ازراننده خاور وتک کمسیون خییییلییی زیادی میگیرن بعضی وقتها سه یا چند دلال. هزینه از راننده میگیرندهرمبلغی که خودشان بخاهندهیچ نظارتی هم وجودندارد

  • منصور 15 1

    کاملآ درسته من خودم ماشین دارم همیشه ۵۰ درصد بعضی موقه ها بیشتر از ۵۰ درصد کمسیون میگرن باید نظارت باشه تا زمانی که نظارت نباشه همینه و بیچاره راننده هیچ کاری نمیتونه بکنه. باربریها عملآ با صاحب ماشینها شریک هستن البته شریک سودش وقتی لاستیک میخریم نیستن ماشین خراب میشه نیستن

  • مهدی 20 1

    لعنت بر هرچی دزد بی شرف کو نظارت همشون باهم شریکند کاری کنند کارتون وقتی راننده تو کشور خرفش به جایی نمی‌رسد میشه دزد بازار در پایانه وگوش بریدن راننده

  • ناشناس 15 2

    من راننده تک هستم از تهران به چابهار ۲۴ملیون کریه زد ۱۲ ملیون کمسیون گرفت من باید دو شبان روز بی خوابی بکشم سختی بکشم سود باربری دلال میبر ی جفت لاستیک چینی خریدم ۳۱ملیون

    • کاپیتان 7 16

      مگر مجبورید خوب نبرید شماها خودتون اینجور کار کردن و بار بردن را دوست دارید

  • علی 15 0

    خدا لعنت کنه باعث و بانی این کار رو . باربری انگار سه دانگ شریک با کامیوندار خدا ازتون نگذره بابت اون پولی که از راننده بدبخت میگیرید .

    • ناشناس 6 0

      منم راننده کامیون هستم بخداراصی نیستم که کمیسون اضافی ازمون میگیرن یه کسی هم نیست ازماپشتیبانی کنه

  • علی 13 1

    بله کاملا درسته ۵۰ درسته کمسیون می‌گیرند من خودم ۱۵سال با خاور بنز کار میکنم به کی بگیم کجا بود آن مسعول که بیاید مشکل ما رانندها را حل کنه

  • حسین 14 1

    کمیسیون ‌که نیست پول زور که از راننده میگیرن نه که از راننده زور بگیرن ولی چون راننده مجبور با این قسط های که داره نصف کرایه بده تا بتونه آبرویش حفظ کنه ولی کسی نیست که بفهمه چقدر باید سختی تحمیل کنه تا یه باری برسونه خدا برا اونای که مسؤل این شغل هستن کم کاری میکنن خیر نخواد

  • مهدی 7 1

    دیگه ازهمه باربری ها بدتر پایانه بار مشهد تا میتونند کمسیون ویه شماره کارت جدا میدن که یه مبلغی هم جدا پرداخت کنی بعد که بار رو رسوندی صاحب بار میگه چه خبره این کرایه چقدر دزد تواین مملکت هست

    • حسین کرمی 2 1

      برادر من، شماره کارت را که گرفتی به تلفن 1526 زنگ بزن و بگو کارت نکشیدن. لااقل برای حسابش مالیات بیاد. این شماره برای شناسایی فرار مالیاتی هست.

  • قادر 7 1

    حالا اکه تره بار بزنی دوروزهم باید معطل بشی . تف به این قانون

  • سلام من راننده خاور هستم 8 1

    ما راننده‌ها فقط برای شرکت حمل‌ونقل وباربریها بی که چند نفر به عنوان کارمند براشون استخدام کردن و اعلام بار توسط این افراد صورت میگیرد داریم کار میکنیم شب تا صبح توجاده وخطر رو احساس میکنی ولی آقایان سود رو به جیب می‌زنند باید اداره حمل و نقل جاده‌ای کشور فکر اساسی انجام بده تا وضعیت کرایه بار درست بشه وگرنه هرکس هرچی خواست قیمت میده

  • ناشناس 4 1

    خیلی به راننده ظلم می‌کنند

  • ناشناس 5 0

    حالا اینهمه گفتیم آیااین مساله که فقط من ازسال۶۹تاالان شاهدشم درست میشه؟
    ازخیابان فداعیان اسلام تاپایانه اکبرآباد روش تغییرنکرده اون حاجی های خدابیامرزگاراژدار تابچه های پایانه اکبرآباد
    راستی ازاینهااگه مالیات بگیرن خیلی خوبه

  • علی 1 1

    ۹۰ درصد باربریها دستگاه های پوزشون رو جمع کردن . یا میگن برو دم عابر کارت به کارت کن یا با گوشیت انتقال بده یه شماره کارت متفرقه هم بهت میدن که نه قابل پیگیری هست و نه قابل شکایت
    اکثرا میان پایین ترین کرایه حمل رو میزنن تو بارنامه به جاش میان هزینه باسکول رو میزنن مثلا ۵۰۰ تومن الا ۳ ملیون
    هزینه بارگیری .هزینه انبار داری.هزینه خواب و ... رو اضافه میکنن که نخان مالیات کرایه کل رو بدن
    به عنوان مثال اگر قراره کرایه ۸ ملیونی رو ۱ ملیدن سهم راه و ترابری و مالیات بدن با این کار ۳۰۰ تومن میدن سهم ترابری

  • ناشناس 1 0

    با کدام قانون جلو گرفته شود

  • ودود جوان فرد 3 0

    با سلام.بنده خدمت مسوولین حمل نقل میرسانم که برای اخذ کمسیون بیش از ۱۷درصد جریمه نقدی وپس از تکرار لغو مجوز ۶ماهه ویا یک ساله ودر آخر ابطال پروانه فعالیت جهت اقدامات باز دارنده اقدام بفرماییدتا مشکل به کل حل شود.
    چراکه عبور از چراغ قرمز منجر به جریمه می شود ولی عدم تحویل بار به رانندگان تا زمان دریافت کمسیون اضافی غیر قانونی از سواستفاده باربری هاست.

  • ناشناس 1 3

    همه این چرندیا دروغه کسی به زور پول نمیگیره اگه به این امر اعتراضی وجود داشته باشه فقط بایک اتحاد یک روزه برطرف میشه پس همشون خودشون با رضایت پذیرای این چنین موردی هستن

    • رضا 2 0

      شمامثل اینکه نفست ازجای گرم درمیاد ازهمون اول نمیگه کمسیونش اینقدره واونقدره فقط کرایه اعلام میکنه میری بارنامه که زدمیفهمی که چکاری کرده بعدشم داخل کارتخوان نمیکشه به بهانه مختلف ۶۰۰تومن بزن به این بدهکارم ۱۵۰۰کارت بکش رفتی باربزنی۵۰۰تومن هم بده به فلانی بااین کلک پول میگیرن

  • داود 2 0

    خیلی به راننده ظلم میشه

  • ملل 2 0

    بعدش هم الان از هر راننده ای که بپرسی میفرمایند ما پی روزی حلال هستیم
    روزی حلال با این چنین اقدامی نه تنها میسر نمی شود فاصله بسیاری هم دارد
    پرداخت رشوه در تمامی ادیان ومذهب حرام اعلام شده
    هر نوع اقدام اعم از دریافت پرداخت یا هر اقدامی خارج از عرف رشوه حساب میشود

    • رضا 2 0

      همه راننده ها دنبال رزق حلال هستن واقعاهم حلاله استرس سلامتی بار.بیخوابی؟سرموعدرسیدن.ووو...بعدم اقای که نوشتی تمام ادیان شمااصلاراننده ای كه این حرفومیزنی تاحالاتؤموقعیت خرابی ماشین وبیپولی.سررسیدقسط بودی توفشازیادی مثل اینها رشوه رابامیل میدی برای اینکه کارت راه بیافته نه اینطوری ةاحالاتوبیابون بی اب گیرکردی که باسنگ رفع حاجت کنی پس اگه این رشوه ؤگناه داره اونم پاک نیست وگناهه

  • ارتان 2 0

    بله کاملادرسته من راننده اهل سنندج ام هروقتی بار ازپایانه نسیم شهر وامیرکبیرمیگرم ۵۰درصدکرایه ازما میگرند پیش مامیگنه پول بارگیری مااز مسولن محترم تقاضاداریم پیگریها لازم انجام شود

  • اسدالله 1 0

    لعنت به آنهاا

  • Hosein forozandeh 2 0

    چرا ما اینقدر بدبختیم از یک طرف این باربریها که تا میتونن ما رو میچاپن از طرفی تو میدان تر بار که همشون ادمای حقه بازن راننده ها رو تا بشه زور میگن و اذیت میکنن

  • ایوب 2 0

    سلام به همه. من خودم هم راننده خاورم.
    شاید بعضی وقتا از نصف هم بیشتر کمیسیون برمیدارن دوست ندارم نفرین کنم اما واقعا بااین همه مشکلات و مسائل مربوط به گرانی و غیره برامون خیلی سخته. یاغیاث المستغیثن.

  • ابوالفضل 1 0

    شرکت حمل نقل های ایران کمیسیون با کرایه نصف میکنن والانم جدیدن پول سه تا کارت خوان میکشم که راننده شکایت کرد به 141راهداری دستش به جایی بند نباشه خواهشن پیگیری کنید جان بچه تون دارن زور میگن به کی بگیم

  • فضل الله 1 0

    آخه مگه باربری ها چکار می کنن که اینقدر پول می گیرن بخدا یکی رو میشناسم که تو پایانه شاگرد بود ۲ ساله دفتر باربری زده باور کنید الان ۱۰ میلیارد سرمایه داره بای راننده ها اعتراض بکنن

  • ابوذر رضانژاد 1 0

    خاور جز ماشین درسته آلمانی بعد ۵۰ سال ولی راه نمیرن دیگر راننده مجبور هستن خوب فرمان اینقدر سفت که دست خودت محکم میشه

  • رضا 1 0

    ما دیگ خسته شدیم از این وضعیت خدا شاهده ماهی دو بار بیشتر نمیبرم بار شش و نیم میلیونی رو آوردم سه و نیم این از خدا بیخبرا سه میلیون کمیسیون کم کردن دیگ مفت بری نمیکنم کار نمیکنم

  • محمد 1 0

    کاملا درست هست و درصد کمیسیونی که از ما راننده ها میگیرن بیشتر از نصف هست . پایانه مشهد هم که از دستگاه های پوز خودشون استفاده نمیکننو باید برای خانواده هاشون کارت ب کارت کنیم جدای از بحث نبود نظارت و همدستی ناظرین با این بزرگوارن

  • محمد باقر 1 0

    سلام
    ما رانندگان ماشینهای خاور و تک وقتی تره بار می‌زنیم باید حداقل دو شب زیر بار داخل میدان تره بار بمونیم تا بارفروشی میدان بار را داخل کامیون ما بفروشند و در آخر هم هیچ مبلغی بابت خواب به راننده نمیدهند و هیچ امکاناتی هم در اختیار راننده نمی‌گذارند در صورتی که میشود بار را روی پالت خالی کرد که هم جای بسیار کمی اشغال کنه و هم بار کمتر آفتاب بخوره داخل کامیون
    از سایت خوب تین نیوز تقاضا دارم در مورد این قضیه گزارش تهیه کنند و از مسعولین مربوطه تقاضای پیگیری دارم

    • ناشناس 0 0

      99درصد حجره های میدان تره بار کشور یه اتاق تمیز برای استراحت رانندگان ندارن آنقدر کثیفه که حالت به هم میخوره ومجبوری توی ماشین بخوابی

  • حمید 2 0

    سلام
    واقعا هیچ عدالتی نیست در حق ما راننده ها واقعا داره ظلم میشه و هیچ نظارتی نیست وشخصی یا ارگانی نیست از راننده وحق حقوقات راننده حمایت بشه وقتی ماشین دار شده راننده وقتی کارمند یه ارگانی شده ماشین دار وهم زمان دوشغل داره و کارت هوشمند براش صادر میشه و ماشینی صفر وارداتی که حق راننده واقعی هست میدن به اشخاصی که هیچ تجربه وسررشته ای از ماشین نداره وافرادی عادی هست و کارت هوشمند وگواهینامه نداره وافرادی چون من که یک زمان دودستگاه ماشین داشتم راننده داشتم به خاطر این توروم شدید وسواستفاده از بازار خودرو که طی این چند سال اخیر ایجاد شد ونتونستن ماشینی بخرن وشدن مثل من راننده مردم که با خجالت شرمندگی وکلی حرف و حدیث های که زده میشه وشرمنده زن و بچه شده خیلی ها نابود شدن وکسی له شدن این دوستان همکاران رو‌ندید آقایان مسئول اون‌ماشین صفر حق راننده واقعی هست نه دلال واون کارمندی که شغل داره نه اون شخصی که هیچ سر رشته ای نداره ومیاد با بی تجربگیش کار چند نفر رو خراب می‌کنه وبا جون چند آدم تو جاده ها بازی می‌کنه وابرو اعتبار راننده رو می‌بره ماها جونیمون وزندگی سلامتیمون رو در این شغل فدا کردیم واون طرف بی تجربه میاد زیر فی بار می‌بره باربری امثال باربری شیر تر میشن هر جور دلشون بخواد کمیسیون بردارن وحق حقوق ماها رو ضایع کنن ماشین صفر وارداتی حق من وهمکاران واقعی من هست نه دلال ونه اون کارمند ونه اون شخص که هیچ سررشته ای نداره وهیچ چیز هیچ‌کس سرجای خودش نیست

  • سیدعلی 3 0

    خداشاهده ماراننده ها ازسرمایه پولی جانی مایه میگذاریم ولی استفاده زحمت مارااین اقایون میبرن ب این کارازبیخ خرابه راننده کارشون استراحتشون و دیدندارن چندسال پیش بیمه رانندگآن راباربری ها ازما میگرفتم که پرناخت کنن هرراننده جدود4سال بیمه پرداخت کردن دریق از1روزسابقه گفتنی زیاده ولی کوراه چاره

  • علی 3 0

    سلام یکلام همه چیز درسته راه چاره ماکجاس چندسال پیش بیمه مارانندگان راباربری ها میگرفتن که پرداخت کنن ازپول بارنامه حساب میکردن دریق از یک روز سابقه اینقدر گفتنی هسکه

  • یاری 0 0

    احسان

  • ناشناس 3 0

    باید یک نفر به عنوان ناظر در پایانه ها به طور مخفیانه باشه که از بابت باربری خریداری نشه وقتی بار میگیریم بپرسه که چقدر کرایه گرفتی چقدر کمسیون دادی

  • ناشناس 2 0

    البته دستشون توی یک کاسه است

  • ناشناس 2 0

    برای کارت هوشمند باید فکری کرد طرف قصابه کارت هوشمند داره نجار همین طور شغل ما بی صاحبه هر کسی از راه میرسه

  • امید 2 0

    باید کارت هوشمند برای بارگیری باید انگشت زده بشه تا اضافه ها حذفبشن

  • امیرعلی 1 1

    دقیقا باید

  • اکبر.سجاد 2 0

    خدالعنت کنه هرکی که حق راننده روپامال میکنه بخدا این پول ا...حرام تره.هیچ که به هیچ کی نیست.هرکاری دلشون خواست میکنند

  • احمد 2 2

    ببینید : اساس اعلام بار در باربری و پایانه ها بر مبنای پذیرش شرایط بار و مبلغ کرایه عنوان شده مسیر , توسط راننده استواره ,,,,,,,, واقعیتی که همیشه کتمان شده و میشه ,,,,,,,,,,,, یعنی راننده در قبول یا رد هر مسیر پیشنهادی مختاره ,,,,,,,,,, اما بعد از پذیرش شرایط حمل و مقدار کرایه , دیگه هیچگونه اعتراضی مورد اعتنا نیست , مگر خارج از توافق صورت گرفته مشکلی پیش بیاد ,,,,,,,,,,, مثلا وزن یا ابعاد بار یا محموله بیش از مقدار گفته شده باشه . اما اینکه کمیسیون باربری و دلال چقدر شده و سایر موارد اینچنینی , این نوع مسایل در منطق قضیه هیچگونه جایگاهی نداره ,,,,,,,, ببینید : شما قبول کردی که مسیر , مثلا اصفهان رو با کرایه توافق شده طی کنی ,,, پس اعتراض بعد از توافق برای چیست ؟ مگر اصطلاحا , بعنوان مرد حرف نزدی ؟ مگر نگفتی : باشه , بنویس ! ,,,,,,,,,,, یعنی شما کاملا آزادید , بعد از بررسی شرایط بار و کرایه مسیر ,, قبول کنید یا رد کنید . اینکه من و شما در کف محوطه یا سالنهای بار و غرفه های پایانه , کرایه های نازل رو میپذیریم و گاها برای همون کرایه های پایین هم رقابت های ناسالم داریم و بار رو از دست همدیگر با توسل به ترفندهای خاص و حرص گونه و استرس زا قاپ میزنیم و سپس وارد صفحات مجازی شده و ناله سر میدهیم که مملکت چنین است و چنان !,,,,,,,,, اسم این کار چیست ؟؟ کمیسیون بشه 10 درصد یا اصلا 200 درصد !! آخه شما چکار به دلال و کمیسیون و جیب مردم و این مسایل داری ؟؟ شما همون اندازه که توافق کردید کرایه دریافت میکنید . اگر نرخ پایینه , خب نبرید , عزیزم ! قبول نکنید . تا نرخ ها با کم شدن نسبت کلی ناوگان در برابر تقاضای حمل بار متعادل بشه .
    این واقعیت قانون تجارت هست , عرضه و تقاضا ,,,,,,, مظلوم و ظالم و آه و ناله و ندبه , فریاد و ضجه های دردناک در این عرصه , علاوه بر اینکه برازنده جامعه مردسالار رانندگان نیست ,, هیچگونه محلی از اعراب هم نداره ! بلکه بیشتر نوعی توهم نمایی عامیانه بحساب میآد .
    شما رفتید دندانپزشکی و بعد از ویزیت اولیه بهتون گفته میشه : 5 میلیون هزینه ترمیم دندان شماست , حال شما مختارید که بعد از بررسی ,, قبول کرده , وقت رزو کنید , یا خیر , از مطب خارج شوید ,, همین ! تمام !
    اینکه بیایید و هزینه های جاری مطب و پول آب و برق و حقوق منشی و ادوات و مواد اولیه رو شروع به جدول بندی ذهنی کنید و به یک نرخ دلخواه و مورد نظر خودتون برسید .... اینها خارج از منطق قضیه هست . خارج از اختیار شماست .
    این مسله در تمامی بیزنس ها صدق میکنه و تخطی از اون نوعی تابو و ورود به حریم خصوصی افراد بحساب میآد .



    • محمود ابراهیم پور 2 2

      آقای محترم، اولاً توافق حمل بار فقط برای شرایط وزن و نوع و مقصد بار صورت میگیرد، ولی در مورد نرخ حمل ملاک تعرفه ای است که سازمان حمل و نقل تعیین میکند. اینکه باربری اظهار میکند کرایه توافقی، این از اساس خلاف قانون سازمان است. ولی بدلیل وضعیت موجود اقتصادی فعلی و عدم آشنایی بعضی از رانندگان از قوانین و عجله بی مورد در دریافت بار، اینچنین اتفاقاتی رخ میدهد. اینکه شما توافق بین راننده و دلال را ملاک قرار دهید، نشان از قانون گریزی و طمع بیش از حد شما و دلال را نشان میدهد.
      مثال خیلی بدی زدی.
      ویزیت دندانپزشک با حمل بار تفاوت زیادی دارد.

      راننده بعداز رساندن بار به مقصد، ماموریتش تمام میشود ولی بعداز ویزیت اولیه دندانپزشک تازه کار او شروع میشود.
      کمی تعقل و انصاف لازم است.
      اگر دولت خواهان حل این مشکلات باشد، خیلی راحت و آسان میتواند انجام دهد.
      آقایان نمیخواهند.

  • مهران 2 0

    اگه شرکتی تخلف کرد پروانه اش باطل بشه ؟؟؟؟؟

  • ناشناس 2 0

    سلام تعرفه تعرفه تعرفه راننده طبق تعرفه کرایه اش مشخص بشه درصد کمسیون طبق تعرفه دریافت بشه طبق تعرفه صاحب کالا کرایه پرداخت کنه مسئولان ما نظارت ندارند راننده شرکت‌های حمل نقل وصاحب کالا را به جون هم میندازه دورد برمدیریت اسنپ چندسالم بشتر نیست فعال هست د

  • حسینی 2 0

    سلام
    من متصدی باربری هستم.بچه شوفر هم هستم ومتاسفانه در یک سفری پدرم جلوی چشمای خودم تصادف وفوت کرد.
    من توماشین خوابیدن و توجاده موندن را با گوشت و پوست حس کردم.
    .از نظر من زحمت تو کار گردن رانندگان است.
    20ساله کار باربری انجام میدم.تا کنون کمیسیون 50درصدی ندیدم.البته که منکر این داستان نیستم.ازنظر من دریافت کمیسیون بالا دلایل مختلفی دارد.
    اولا خیلی به ندرت و در حالت استثنایی کمیسیون 50درصد اخذ میشود.
    دوما اخذ رشوه توسط صاحبان بار از باربری هاست.
    سوما توافق کرایه بیشتر در برابر کمیسیون بیشتر.
    چهارما افزایش دریافتی سازمان از باربری ها از4درصد به 9درصد که با نیم درصد بیمه تکمیلی نزدیک به 10درصد میشود.
    و نبود نظارت .آموزش و...
    درضمن با فشار سامانه 141 وانجمن ها باربری ها جرات تخلف نمی کنن.
    آیا از مخارج بیمه و بارنامه هم اطلاع دارید؟
    درآخر لطفا یکطرفه قضاوت وتوهین نکنید.
    در این 20سال سابقه راننده های زیادی را دیدم که سارق ومتخلف و...بودند اما به خودم اجازه نمیدهم بگم همه رانندگان فلان وچنان هستند.

    باتشکر

  • ناشناس 0 0

    باربری با رانندها شریک

  • گروگان 0 0

    همش چرته راننده راضیه نگران نباشید. سازمان کمتر بگیره چخبره ۱۳ درصد از بارنامه میخان. /b>

  • احسان 0 0

    دوست عزیز ک هزارتا بهونه میاری واسه کمسیون بیشتر
    ریز مبالغ رو داخل بارنامه زده
    و چجوریه ک جمع مبلغ میشه ۷۰۰تومن ولی باید دوتومن کمسیون داد
    و حتی اگه بار از باربری نگرفته باشی وقتی میگی کل کرایه ۶ تومنه نزدیک ۲۵۰۰ کمسیون میگیره
    میگی چرا
    میگه اصلا بارنامه نمیزنم

    عملا دستشون تو جیب رانندس
    خدا ازشون نگذره

    اگر روز موعودی باشه باید جواب پس بدن
    یکی مثل من ک حلال نمیکنم هیچوقت

  • مهدی رویدل 0 0

    با عرض سلام وخسته نباشی به تمام رانندهای زحمت کش ایران مشکل همه رانندها این است عدالت برای رانندهای محترم نیست هر چی وهر کجای ایران بار میخای باید اول دلال پیدا کنی دویوم کمیسیونهایی نجومی که هر جور حساب میکنی با عقل جور نمیاد میگی آقا باربری کمسیون ما اینقدر نیست میگه همه کمسیون مال ما نیست از نصف بیشتر حق پایانه میبره وبرای ما چیزی نمیمونه خوب اشکال کار کجاست لطفا به داد رانندهای زحمتکش برسید تا به گوش مسولین برسه تا بیش از این حق ماهارو لح نکنن ممنون از زحماتتون👍🏻👍🏻👍🏻🙏🙏🙏🙏🤲🤲🤲🤲🤲

  • جلال صاحب جمعی 0 0

    سلام به مسعولین گرامی اگربدانیدچه بلایی سررانندگان خاورپلیس راه میاره خون گریه میکنیدتناژی که برای تریلی هست ازخاورمیخوادظلم ظلم درحق خاور