| کد خبر: 239423 |

◄ زیرساخت ها و امکانات حمل و نقلی بنادر شمالی ایران کامل نیست

برخی کارشناسان حمل و نقل باور دارند با وجود سرمایه گذاری های زیادی که در کریدور شمال جنوب در بخش ریلی و آزادراهی صورت گرفته است اما زیرساخت ها و امکانات بنادر شمالی ایران متناسب با سرمایه گذاری صورت گرفته نیست.

تین نیوز

برخی کارشناسان حمل و نقل باور دارند با وجود سرمایه گذاری های زیادی که در کریدور شمال جنوب در بخش ریلی و آزادراهی صورت گرفته است اما زیرساخت ها و امکانات بنادر شمالی ایران متناسب با سرمایه گذاری صورت گرفته نیست.

به گزارش تین نیوز، یک کاربر در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، افزود: کشور ما به یک برنامه ریزی جدی برای فعال سازی بنادر شمالی نیاز دارد تا وابستگی خود به جمهوری آذربایجان را کاهش دهد.

وی یکی از اقدامات مورد نیاز برای رسیدن به این هدف را راه اندازی خطوط مستقل ترانزیتی بدون مالیات و گمرک در این بنادر ذکر کرد.

این کاربر تین نیوز ادامه داد: کشورهای روسیه، اوکراین و قزاقستان، تولید کنندگان بزرگ غلات هستند، دریای خزر و بنادر شمالی کشور می توانند کریدور انتقال مواد غذایی به کشورهای عربی مصرف کننده باشند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاداتی برای ارتقای روابط ریلی ایران و روسیه

او خاطرنشان کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته، واردات مواد غذایی کشورهای عربی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

وی گفت: اگر فقط ۲۰ درصد از این حجم واردات، از طریق ایران و دریای خزر که کوتاهترین و ارزان ترین مسیر بین کشورهای تولید کننده غلات آسیای مرکزی، روسیه و کشورهای مصرف کننده عربی است، ترانزیت شود درآمد خوبی نصیب کشورمان خواهد شد.

این کاربر خاطرنشان کرد: بنادر شمالی ایران در آینده استراتژیک تر خواهند شد به همین دلیل لازم است نیروی دریایی، در دریای خزر هم تقویت گردد تا امنیت مواصلاتی بیشتر شود.

وی تاکید کرد: در مجموع با توجه به حجم عقب ماندگی ها در این منطقه،  گسترش برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری ها در دریای خزر لازم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.