| کد خبر: 232582 |

◄ گسترش دوچرخه سواری در تهران؛ چگونه؟

به اعتقاد برخی کارشناسن توسعه دوچرخه سواری در تهران و تبدیل آن به شهری دوچرخه محور نیازمند پیش نیازهایی از جمله ارزان شدن دوچرخه های برقی است.

تین نیوز

به اعتقاد برخی کارشناسان توسعه دوچرخه سواری در تهران و تبدیل آن به شهری دوچرخه محور نیازمند پیش نیازهایی از جمله ارزان شدن دوچرخه های برقی است.

به گزارش تین نیوز، فروش دوچرخه های برقی به قیمت مناسب و برقراری ایستگاه های فست شارژ برقی در خیابان ها و ادارات و سازمان ها یکی از راهکارهایی است که برای گسترش دوچرخه سواری در تهران پیشنهاد می شود.

از دیگر راهکارهای پیشنهادی در این زمینه، تصویب قوانین جدید و کنار گذاشتن قوانین قدیم یاست.

برخی کارشناسان معتقدند برای نظم دهی به شهر، لازم است وسایل حمل و نقلیه موتوری که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند با مبالغ بالا جریمه شوند و در صورت تکرار تخلف، جریمه هایی از جمله معرفی به دادگاه، ابطال ابدی گواهینامه، مصادره موتور، اجبار به حضور در کلاس های روانشناسی و آموزش های شهرنشینی ، کار اجباری به نفع اجتماع و ... برای افراد خاطی در نظر گرفته شود.

این دیدگاه در حالی مطرح می شود که خرداد ماه امسال سید آرش حسینی عضو شورای شهر تهران نیز از تبدیل مسیرهای دوچرخه سواری تهران به محل و معبری برای تردد موتور سیکلت‌ سواران انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: طرح دوچرخه های اشتراکی در تهران؛ نمایشی محکوم به شکست!

وی گفت: دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی مناسب، پاک و کم‌ هزینه نسبت به اتومبیل و موتورسیکلت در تهران برای سفرهایی کمتر از ۱۰ کیلومتر می‌تواند گزینه راهگشا در شرایط کنونی باشد.

به گفته وی کمک مدیریت شهری می‌تواند نقش موثری در بهبود سهم دوچرخه در سبد خانوار شهروندان داشته باشد و تقبل بخشی از هزینه اشتراک یا شارژ دوچرخه‌ های اشتراکی می‌تواند در شرایط دشوار فعلی حمایت موثری از گسترش امکان دوچرخه‌ سواری برای اقشار کمتر برخوردار، باشد.

این عضو شواری شهر تهران عنوان کرد: ما برای توفیق در گسترش دوچرخه نیازمند طراحی‌های درست و در نظر گرفتن شرایط ترافیکی و اجتماعی هستیم.

وی افزود: طراحی‌ها در شهرهای موفق به گونه‌ای انجام شده است که شعاع دسترسی به مراکز عمده شهری به عنوان محرک‌های توسعه به فاصله پنج تا هفت کیلومتر برای استفاده‌ کنندگان به ویژه دانشجویان و جوانان در اولویت نخست قرار گرفته و بنابراین امکان دسترسی به این مکان‌ها برای آنها به آسانی و راحتی فراهم شده است اما این شرایط در تهران اکنون فراهم نیست.

حسینی میلانی در عین حال خاطرنشان کرد: سیستم دوچرخه اشتراکی هوشمند یکی از اقدامات نوآورانه و مفیدی بود که در طی سه سال گذشته توانسته نقش اثرگذاری در افزایش استفاده از دوچرخه داشته باشد اما این سیستم، بیشتر زمینه استفاده شهروندان را در محدوده مرکزی شهر فراهم ساخته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    چه فرقی هست بین دوچرخه برقی و موتور سیکلت برقی ؟