◄ حل مشکل تخریب راهها با اجرای بخشنامه تناژ بار
به اعتقاد یک فعال حوزه حمل و نقل کالا، یک راهکار مهم برای حفظ کیفیت راهها و جلوگیری از تخریب آنها، بازگشت به بخشنامههای قبل از سال ۹۰ در زمینه تناژ حمل بار جادهای است.
به اعتقاد یک فعال حوزه حمل و نقل کالا، یک راهکار مهم برای حفظ کیفیت راهها و جلوگیری از تخریب آنها، بازگشت به بخشنامههای قبل از سال ۹۰ در زمینه تناژ حمل بار جادهای است.
به گزارش تین نیوز، افزایش ایمنی راهها، ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات راهداری و رضایتمندی کاربران جادهای اکنون بیش از پیش مورد توجه بخش راهداری قرار گرفته به طوریکه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در چند ماه اخیر اقدامات موثری در رفع مشکلات راهها انجام داده و حتی از مردم خواسته است مشکلات جادهها را به شماره 141 گزارش کنند.
در عین حال کارشناسان حوزه راهداری همواره بر این موضوع تاکید دارند که «هزینههای ساخت و نگهداری مستمر راه تناسبی با اعتبارات و منابع ندارد و سرعت تخریب راهها، از سرعت بهسازی بسیار بالاتر است».
به گزارش تین نیوز، با توجه به این موضوع یک فعال بخش حمل و نقل جادهای و راننده و کامیوندار یکی از اصلیترین راهکارها برای حفظ کیفیت و جلوگیری از تخریب جادهها را برگشتن به بخشنامههای قبل از سال ۹۰ در زمینه تناژ حمل بار جادهای میداند.
مالک نخعی گفت: اضافه تناژ محوری ناشی از بارگیری بر اساس حداکثر ظرفیت محور و عدم توزیع یکنواخت بار بر روی کامیون، موجب عدول وزن محوری از وزن مجاز شده و ضربات دینامیکی وارد بر روسازی راه در دراز مدت باعث میشود جادههایی ناهموار داشته باشیم.
وی افزود: برای رفع این مشکل میتوان در اجرای بخشنامه اردیبهشت ۹۷ در رابطه با تناژ، دقت عمل به خرج داد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.