| کد خبر: 207234 |

◄ فرونشست زمین؛ تهدیدی برای محور ریلی گرمسار

اگر پیگیری نشود و تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته نشود، باین موضوع در کنار عوامل دیگر، قطعاً به یک فاجعه و خسارت ملی منجر خواهد شد.

تین نیوز

در حالی که معاون فنی و عمرانی ورامین معتقد است ورامین با 2 مخاطره گسل و فرونشست مواجه و فرونشست در این منطقه به نزدیکی خط ریل راه‌آهن رسیده است یک کاربر تین نیوز می‌گوید: یکی از دلایل مهم پُر ریسک بودن محور گرمسار، همین مشکل اساسی است.

به گزارش تین نیوز، احمد خشنودی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری با بیان این‌که فرونشست زمین یکی از دلایل تبدیل شدن محور گرمسار به محور پر ریسک راه‌آهن است، گفت: اگر پیگیری نشود و تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته نشود، این موضوع در کنار عوامل دیگر، قطعاً به یک فاجعه و خسارت ملی منجر خواهد شد.

وی افزود: البته این پدیده نیاز به همکاری‌های فراسازمانی دارد و صرفاً در حیطه مسئولیت راه‌آهن نیست این پدیده دکل‌های برق فشار قوی و زیرساخت‌های انتقال و توزیع برق را نیز تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: چند مزیت ایجاد نقشه ریسک ریلی در راه‌آهن

خشنودی ادامه داد: از سویی می‌توان با اصلاح الگوی کشاورزی و جلوگیری از فرسایش خاک در این منطقه از پیشرفت این خطر طبیعی جلوگیری کرد، حفظ خاک و به‌طور کلی محیط زیست، معادل با حفظ زندگی بشری است که باید قبل از وقوع برای آن چاره‌های بلند مدت و علمی اندیشید.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وی پیش از این نیز گفته بود: شناسایی محورها، بلاک‌ها و نقاط پر ریسک، برای تأمین سلامت سیر و حرکت و جلوگیری از سوانح، در همه نواحی، امری ضروری است که در نهایت می‌تواند به ایجاد نقشه ریسک ریلی در راه‌آهن منجر شود.

این کاربر تین نیوز با بیان این‌که داشتن نقشه‌های ریسک ریلی داده محور، می‌توان نقاط خطرپذیر را روی نقشه ریلی، مشخص و آنها را با داده‌های دریافتی، به روزرسانی کرد، کرده بود: همکاری همه نواحی راه‌آهن، برای تعیین و تشخیص نقاط، بلاک‌ها و محورهای ریسک ریلی، می‌تواند باعث ایجاد نقشه ریسک ریلی در سرتاسر شبکه ریلی شود.

به گفته خشنودی ایجاد نقشه ریسک ریلی، یکی از فاکتورهای مهم در پیشگیری، ترمیم و رفع خرابی‌ها و در نهایت سوانح و حوادث است.

این گزارش حاکی است رضا کارخانه معاون فنی و عمرانی فرمانداری ورامین آذر ماه امسال در نشست تخصصی فرونشست که در سازمان نقشه‌برداری برگزار شد، با بیان اینکه ورامین با دو مخاطره مواجه است؛ یکی از این مخاطرات را عبور خط گسلی در این منطقه بیان کرد و گفت: این گسل در حالی در ورامین گسترده شده است که در مناطق پیشوا و قرچک ساختمان‌سازی‌های گسترده‌ای انجام شده است و این ساختمان‌ها در حریم گسل‌های این منطقه بوده است.

وی خطر دوم این منطقه را پدیده فرونشست ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر فرونشست در این منطقه به چند متری ریل راه‌آهن رسیده است و عدم توجه به آن منجر به خسارت‌های ملی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.