| کد خبر: 200299 |

◄ بازارگاه‌های الکترونیکی راهکاری برای حل مشکل یا اضافه شدن مشکلی جدید؟

سیستم اعلان بار در سالن‌ها نماد عدالت محوری در حمل و نقل و توزیع بار است، وقتی بار توسط بازارگاه‌ها در بیرون پایانه‌ها در دسترس باشد یعنی یکی برای کرایه و حق دیگری، نرخ تعیین می‌کند.

تین نیوز

 دلیل تردد یک سر خالی ناوگان حمل بار جاده‌ای، مقرون به صرفه نبودن نرخ حمل است که ناوگان مایل به حمل کالا با نرخ مفت نیست زیرا هزینه‌های ناوگان باری جاده‌ای به دلار محاسبه می‌شود نه مفتی.

به گزارش تین نیوز، مطلب بالا بخشی از نظرات مهدی سامغانی راننده کامیون است که در پاسخ به دیدگاهی که توسعه بازارگاه‌های الکترونیکی را راهی برای کاهش تردد یکسر خالی ناوگان بار جاده‌‌ای می‌داند در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، بیان کرد.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا با بیان این‌که بازارگاه‌ها هیچ مشکلی را به صورت دائمی حل نخواهند کرد، افزود: معتقدم خود بازارگاه‌ها در سیستم حمل و نقل مشکل و معضلی جدید  هستند زیرا به دنبال اعتراضات خرداد ماه 97 رانندگان، مسئولان ملزم به ایجاد پایانه و سالن اعلام بار شده‌اند تا در هر محدوده، تمام بارها از سیستم سالن‌های اعلام بار عبور کند.

وی سیستم اعلان بار در سالن‌ها را نماد عدالت محوری در حمل و نقل و توزیع بار دانست و بیان کرد: وقتی بار توسط بازارگاه‌ها در بیرون پایانه‌ها در دسترس باشد یعنی یکی برای کرایه و حق دیگری، نرخ تعیین می‌کند.

به گزارش تین نیوز، سامغانی ادامه داد: وقتی بار بیرون پایانه و در بازارگاه در معرض انتخاب رانندگان باشد و آنان از سیستم بازارگاه بار حمل کنند این امر موجب بازارگرمی بازارگاه‌ها شده و صاحبان کالا و دلالان هم با استفاده از این فرصت، هر نرخی که به نظرشان دلنشین باشد را پسندیده و برای کرایه‌ها انتخاب می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که بار باید به پایانه‌های حمل و نقل و سالن اعلام بار برود تا نرخ و قانون آن رعایت شود و غیر از آن، خود بازارگاه یک دلالی سیستماتیک است که نرخ و قانون کرایه را نشانه رفته است.

این فعال حمل و نقلی بخش کالا با بیان این‌که بازارگاه‌ها چوب حراج به مال مردم و کامیونداران می‌زنند، ادامه داد: کدام یک از مسئولان  این بازارگاه‌ها یا کارمندانش حاضر هستند برای ماندن در شغل و مسند خود، پایین‌ترین حقوق را شاخص قرار داده و در کانال‌ها تبلیغ کنند که هر فردی با این مشخصات پایین‌ترین نرخ حقوق را خواستار شود ما همان را استخدام می‌کنیم و یا کدام یک از کارمندان سازمان حاضر هستند با شرط  پیشنهاد کمترین میزان حقوق، استخدام شوند؟

به گزارش تین نیوز، ساین راننده کامیون گفت: مثال‌های ارایه شده دقیقاً به نحوه اعلام بار در بازارگاه‌ها شباهت دارد چرا که بازارگاه‌ها از نرخ کرایه راننده برای شرکت‌ها و یا صاحب کالاها تخفیف ارایه می‌دهند ودر واقع به شکل بدتر دستمزد قشر دیگری را به مناقصه می‌گذارند.

سامغانی مشکل عمده در بخش حمل و نقل کالا را نبود قانون نرخ تن-کیلومتر واقعی و عدم اجرای حقیقی این قانون و نظارت دقیق بر آن دانست و ادامه داد: بارها باید به نرخ قانونی به پایانه‌ها و سالن اعلام بار برگردانده شده و بازارگاه‌ها که چوب حراج بر دستمزد و نرخ و حق مردم می‌زنند، تعطیل شوند.

این راننده کامیون با بیان این‌که در راه‌اندازی بازارگاه‌ها از کشورهای توسعه یافته اقتباس شده، اظهار کرد: در کشور ما زیرساخت‌های کشورهای مذکور فراهم نیست و اگر از موفقیت این سیستم در کشورهای توسعه یافته صحبت می‌شود باید از میزان درآمد ناوگان و این‌که نوسازی ناوگان باری در این کشورها در یک بازه پنج تا نهایت هشت ساله است، نیز صحبت شود.

وی اضافه کرد: در واقع فرق آنها با ما در اجرای سیستم مذکور این است که حقوق اصلی‌ترین بخش حمل و نقل یعنی رانندگان را نیز درنظر گرفته‌اند نه فقط شرکت یا صاحب کالا را.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.