| کد خبر: 164057 |

◄ قیمت پیش‌فروش سکه بالا رفت

با تصمیم بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش سکه در دو سررسید شش‌ماهه و یک‌ساله افزایش‌یافته است.

تین نیوز

با تصمیم بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش سکه در دو سررسید شش‌ماهه و یک‌ساله افزایش‌یافته است.

به گزارش تین‌نیوز، از امروز 18 فروردین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی که تا پیش‌ازاین با نرخ یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار یک‌ساله پیش‌فروش می‌شد به یک‌میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رسید و هر قطعه در سررسید یک‌ساله از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش قیمت دارد.

بانک مرکزی پیش‌فروش سکه در بهمن‌ سال 96 را با نرخ دلار حدود ۴۷۰۰ شروع کرد، در حال حاضر قیمت ذاتی سکه حدود یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود، بنابراین با توجه به افزایش قیمت دلار که نسبت به قیمت پایه در زمان پیش‌فروش داشته افزایش نرخ در پیش‌فروش نیز منطقی به نظر می‌رسد.

در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا یک‌میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که این نرخ در مقایسه با حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان سال قبل نزدیک به ۱۲۰ هزار تومان افزایش دارد. این در شرایطی است که برای سکه بیش از ۱۲۰ هزار تومان حباب پیش‌بینی می‌شود.

تصمیم بانک مرکزی برای افزایش قیمت پیش‌فروش هرچند که ازنظر کارشناسان مربوطه در حوزه سکه و ارز منطقی به نظر می‌رسد اما اقتصادی نیست. چون سود ناشی از این سرمایه‌گذاری برای مخاطبان تا کاهش‌یافته و حداقل در مقایسه باقیمت‌های فعلی و همچنین قیمت ذاتی سکه سود کاهش دارد. بااین‌وجود خریداران سکه پیش‌فروش باید در انتظار تحولات آینده بازار و قیمت‌های نهایی در زمان سررسید باشند.

به گزارش ایسنا، امروز  طرح حراج سکه در بانک کارگشایی آغاز شد و متقاضیان می‌توانند از ساعت ۳ تا پنج عصر در این حراجی شرکت کنند که در روزهای زوج برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.