| کد خبر: 161919 |

مقاله/ ارزیابی وضعیت تصادفات در ایران و نقش سیستم های حمل و نقل هوشمند در کاهش حوادث جاده ای

وضعیت جاده های ایران در حال حاضر به گونه ای میباشد که علیرغم تالشهای صورت گرفته توسط سازمانها و ارگانهای ذیربط طی سالیان گذشته هنوز جزء کشورهای نا امن به شمار می آید.

تین نیوز

مقاله ارزیابی وضعیت تصادفات در ایران و نقش سیستم های حمل و نقل هوشمند در کاهش حوادث جاده ای نوشته وحید طاهری را از اینجا دانلود نمایید.

چکیده:

وضعیت جاده های ایران در حال حاضر به گونه ای میباشد که علیرغم تالشهای صورت گرفته توسط سازمانها و ارگانهای ذیربط طی سالیان گذشته هنوز جزء کشورهای نا امن به شمار می آید.

آمار و ارقام رسمی حاکی از آن است که در سال 19 خوشبختانه تعداد تصادفات و تلفات جاده ای بطور متوسط نزدیک به 3 %کاهش داشته است اما هنوز با آنچه در کشورهای پیشروی دیگر وجود دارد فاصله بسیاری داریم.

امروزه با وجود فن آوریهای نوین مخابراتی و ارتباطی ، سیستم حمل و نقل هوشمند توانسته است با اطالع رسانی سریع و بدون وجود خطاهای انسانی حدود 04 % از تلفات و سوانح جاده ای را بکاهد. مطالعه آمار و اطالعات رسمی کشورمان نشان داده است که استفاده از فن آوریهای سیستم حمل و نقل هوشمند همچون دوربین های نظارت تصویری، تابلوهای سرعت نما و پیام نما و دیگر امکانات آن همچون ایجاد بانکهای اطالعاتی و استقرار شبکه های ارتباطی مخابراتی و رایانه ای طی سالهای تا 9311 به 9319 طور میانگین 5 برابر شده است و این اتفاق از عزم راسخ بدنه مدیریت حمل و نقل ایران در افزایش ایمنی جاده های کشور حکایت دارد.

بهر حال با ا از ستفاده قابلیتهای حمل و نقل هوشمند میتوان به داشتن جاده ها و اتومبیلهای پیشرفته ای که در آن تمام شرایط جاده و پیرامون آن با هدف بهبود ایمنی کاربران ، مورد سنجش و تحلیل قرار گرفته و بهترین وضعیت حرکتی را فراهم میکنند امیدواربود. کلید واژه: تصادفات، حمل و نق ،ل جاده ای حمل و نقل هوشمند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.