| کد خبر: 260132 |

◄ اختصاص یک‌هزار و ۲۲۱ هکتار زمین دانشگاه آزاد در اختیار طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درچهارمین نشست کارگروه مشترک تفاهم نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی از تخصیص یک هزار و ۲۲۱ هکتار زمین این دانشگاه در ۴ استان برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درچهارمین نشست کارگروه مشترک تفاهم نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی از تخصیص یک هزار و ۲۲۱ هکتار زمین این دانشگاه در ۴ استان برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در سراسر کشور ۱۷ هزار هکتار زمین به دانشگاه آزاد تعلق دارد، گفت: همکاری این دو مجموعه و استفاده از اراضی مازاد این مجموعه می تواند مشکل کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را برطرف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم نامه ای که میان وزیر راه و شهرسازی و رئیس دانشگاه آزاد منعقد شده است افزود: براساس این تفاهم نامه مقرر شده ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی دانشگاه برای اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه و سایر متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن ساخته خواهد شد.

مالکی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه آورده دانشگاه آزاد در این همکاری مشترک زمین خواهد بود که این زمین ها به روش های مختلفی در اختیار طرح قرار گرفت.

وی با توضیح اینکه مدیران ادارات کل راه و شهرسازی و روسای واحدهای استانی دانشگاه به نوبت و در چند نشست متفاوت در جلسات کارگروه شرکت می کنند و به تعیین تکلیف اراضی و رفع مشکلات زمین ها می پردازند اظهار کرد: در نشست امروز مدیران ۶ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و یزد حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه توضیح داد: مدیران راه و شهرسازی و روسای واحدهای دانشگاهی به طور مشترک دیدگاه های خود را درخصوص مشکلات اراضی معرفی شده از سوی دانشگاه مطرح کردند و در نهایت ۵۰۱ هکتار زمین در استان فارس، ۴۳۸ هکتار زمین در استان یزد، ۲۳۱ هکتار زمین در استان آذربایجان شرقی و ۵۱.۵ هکتار در خراسان جنوبی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت.

 در این نشست در خصوص ۲۶ قطعه زمین در استان خراسان رضوی و ۳ قطعه زمین در استان اصفهان هم مذاکراتی صورت گرفت که مقرر شد این اراضی در نشست بعدی کارگروه تعیین تکلیف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.