| کد خبر: 246099 |

اعتراض مهندسان به واریز حق‌الزحمه به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به انباشت مالی هنگفت در حساب‌ سازمان نظام مهندسی، گفت: اصل و سود حق‌الزحمه باید به حساب مهندسان واریز شود نه سازمان نظام مهندسی.

تین نیوز

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به انباشت مالی هنگفت در حساب‌ سازمان نظام مهندسی، گفت: اصل و سود حق‌الزحمه باید به حساب مهندسان واریز شود نه سازمان نظام مهندسی.

به گزارش تین نیوز، یکی از اعضای سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به تجمع امروز شماری از مهندسان مقابل ساختمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: سال 92 قرار بر این شد مالکان حق‌الزحمه مهندسان را به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز کنند و سازمان بعد از کسر 5 درصد این مبالغ به‌عنوان سهم سازمان نظام مهندسی، حق الزحمه مهندسان را پس از اخذ جواز ساختمان بر اساس پیشرفت کار به حساب مهندسان واریز کند.

کاظمی ادامه داد: این موضوع باعث شده تا پول مهندسان بعضا تا 3 سال در حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان انباشت شود. الان مشکل مهندسان این است که انباشت مالی هنگفت از سال 92 تا امروز باعث بروز برخی مشکلات برای اعضا نظام مهندسی شده است.

وی تصریح کرد: در گزارش اخیر بازرس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران قید شده بیش از 50 درصد از مصوبات هیئت مدیره‌های ادوار مربوط به مسائل مالی و انباشت مالی بوده است.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده است، اضافه کرد: به همین دلیل هم خواسته‌های اعضا روی زمین مانده و سازمان سرگرم مسائل مالی شده، این در حالی است که وظیفه سازمان پیگیری امور اعضا است.

وی تاکید کرد: همچنین در گزارش بازرس سازمان قید شده که وزارت راه و شهرسازی طی مکاتبات متعدد با سازمان نظام مهندسی تاکید کرده که اصل و سود حق الزحمه مهندسان که به حساب سازمان واریز شده امانت است و سازمان حق دخل و تصرف در آنرا ندارد و در غیراینصورت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مسئولیت کیفری، حقوقی و انتظامی خواهد داشت.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اظهار کرد: بر اساس گزارش بازرس سازمان نظام مهندسی،‌اصل و سود حق‌الزحمه مهندسان در حساب‌های سازمان نظام مهندسی تفکیک هم نشده است. به‌عبارت دیگر مهندسان پولی را به امانت نزد سازمان دارند اما سازمان این پول را از حساب‌های خودش تفکیک نکرده است.

کاظمی یادآور شد: مشخص نیست اصل و سود حق الزحمه مهندسان چه میزانی است. خواسته مهندسان این است که به دلیل تجربه تلخ سال‌های اخیر در انباشت حق الزحمه مهندسان، اصل و سود این مبالغ به حساب خود مهندسان واریز شود و سازمان به وظیفه اصلی خودش که تنسیق امور صنفی مهندسان است،‌برگردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • M 0 0

    سازمان نظام مهندسی= سازمان نظام کارفرمایی