| کد خبر: 265255 |

تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره) زیر بارترافیک می رود

شهردار اراک گفت: زیرگذر پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره)، پایان هفته جاری زیر بار ترافیک می رود.

تین نیوز

علیرضا محمودی در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: مسیر زیرگذر پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) اراک در پایان هفته جاری بازگشایی و زیر بار ترافیک می رود و در ادامه، عملیات ساماندهی خیابان ها و معابر اطراف پروژه انجام می شود.

 

وی افزود: در نهایت این پروژه بزرگ شهری به صورت کامل به بهره برداری می رسد، سپس اجرای پروژه های جدید شهری در دستور کار شهرداری اراک قرار می گیرد.

شهردار اراک خاطر نشان کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری اراک، یک روز در هفته به بازدید از پروژه ها اختصاص داده می یابد که این موضوع با همراهی اعضای شورا اجرایی خواهد شد تا با همفکری و جو نظارتی، روند اجرای هرچه بهتر و سریع تر پروژه ها را پیگیری کنیم.

وی در خصوص پروژه منطقه گردشگری نور الشهدا هم گفت: در نظر داریم ادامه عملیات اجرایی این پروژه را به یک پیمانکار مناسب و توانمند در عرصه آبادانی و سازندگی همچون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و یا جهاد نصر واگذار کنیم تا شاهد پیشبرد این پروژه مهم شهری در حوزه گردشگری و تفریحی باشیم.

محمودی تاکید کرد: مدیریت زمان در اجرای پروژه های عمرانی بسیار مهم است، بنابراین برخی از پروژه ها که اهمیت بالایی برای شهر اراک دارند برای اینکه سریع تر اجرایی شوند، مستلزم در نظر گرفتن هزینه های بالاسری در اجراست بنابراین این موضوع با برنامه ریزی دقیق شهری پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مرکز شهر در خور شهر اراک نیست، افزود: در گام نخست برای ساماندهی و بهبود فضای فعلی مرکز شهر (میدان شهدا) و ایجاد یک فضای پاک و سالم عاری از آلودگی های بصری و ذهنی، در یک طرح جهادی اقداماتی از قبیل مناسب سازی معابر، رسیدگی به فضای سبز، زیباسازی، جانمایی مناسب ایستگاه های اتوبوس، رفع سد معبر انجام و در ادامه با اجرای طرح جامع میدان شهدا و احداث بناها و مجتمع های مناسب، فضای مرکز شهر را از نظر کالبدی ساماندهی می کنیم.

شهردار اراک خاطر نشان کرد: ساماندهی فضای شهری را از مرکز شهر آغاز، تا این ساماندهی در تمام شهر اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه آمادگی برای استقبال از فصل زمستان در دستور کار شهرداری قرار دارد، افزود: با بررسی وضعیت ماشین آلات و تجهیزات تخصصی و همچنین اقلام مورد نیاز، آمادگی با درصد بالایی برای زمستان و بارش نزولات آسمانی داریم.

محمودی اظهار کرد: در بحث ساختاری اقدامات اخیر شهرداری، استقلال مناطق در دستور کار قرار دارد به این صورت که تمامی خدماتی که در شهرداری موظف هستیم به شهروندان ارائه دهیم، به مناطق واگذار شود، البته بحث بودجه ای استقلال مناطق نیز در دست پیگیری است.

وی همچنین پیرامون بازدید از سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران (میدان سهروردی) گفت: این میدان میوه و تره بار مشابه بازارچه های محلی میوه و تره بار تحت تملک شهرداری اراک است، بنابراین در نظر داریم با استفاده از توان شهرداری بحث مدیریت بازارچه ها را که موجب تعدیل قیمت و همچنین جذابیت محلی که منجر به کاهش مراجعه شهروندان به مرکز شهر می شود، پیگیری کنیم و در نهایت یک کار خوب در حوزه میادین میوه و تره بار در شهر اراک رقم زده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.