| کد خبر: 264338 |

فعالیت ۳۰ پروژه راهسازی در استان مرکزی

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به فعال بودن ۳۰ پروژه راهسازی در استان گفت: بالغ بر ۳۷۸۰ میلیارد تومان قرارداد با پیمان کاران منعقد کرده ایم.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به فعال بودن ۳۰ پروژه راهسازی در استان گفت: بالغ بر ۳۷۸۰ میلیارد تومان قرارداد با پیمان کاران منعقد کرده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اصغر حمزه لویی،  در نشست خبری مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با رسانه های برخط اظهار کرد: ۲۰۵۶ کیلومتر راه اصلی در استان مرکزی داریم و به دلیل واقع بودن در مرکز کشور، از لحاظ تردد سومین استان پرتردد در کشور هستیم.

وی افزود: ۱۰ کیلومتر از پروژه ۴۰ کیلومتری ازنا به شازند که بسیار حادثه خیز بود سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت. در محور اراک به بروجرد ۲۳ کیلومتر جاده دو طرفه داشتیم که تصادفات زیادی داشت، به طوری که ۳۲ نفر تلفات در شش ماهه نخست سال قبل اتفاق افتاد ولی با افتتاح این پروژه در شش ماهه گذشته تلفات به ۴ نفر رسید. امیدواریم ۱۰ کیلومتر باقی مانده را نیز تا اواخر آذر بتوانیم به بهره برداری آزمایشی برسانیم و  این محور، جایگزین آزادراه اراک خرم آباد باشد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: برای محورهای دلیجان به خمین، خمین به الیگودرز و ازنا به شازند بالغ بر ۲ هزار میلیارد قرارداد بسته شده است. از دلیجان تا خمین ۱۰۸ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر انجام شده و ۳۰ کیلومتر نهایی توسط ۳ پیمانکار در حال انجام کار است.

وی با اشاره به اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تصریح کرد: تا جایی که امکانش بود توانستیم اعتبار را برای راه ها بگیریم و ۲۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار سفر برای ساخت راه های اصلی و ارتقا راه های اصلی به فرعی در نظر گرفته شده است.

حمزه لویی با اشاره به اختصاص ۷۴۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از اعتبارات سفر ریاست جمهوری افزود: بیشترین مشکل ما مسائل مالی است و در سال ۱۴۰۲ تاکنون تخصیص اعتباری به پروژه ها داده نشده، ولی پیمانکاران با قدرت همچنان در حال کار هستند.

وی با اشاره به فعال بودن ۲۵ پروژه احداث ساختمان های دولتی گفت: به میزان ۴۷۴۰۰ متر مربع در حال ساختمان سازی هستیم. بزرگترین پروژه عمومی استان، کتابخانه شهر اراک به وسعت ۱۹ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد است.

حمزه لویی با اشاره به ساخت مجتمع های فرهنگی در شهرستان های دلیجان، محلات، آشتیان، خنداب، کمیجان و غرق آباد افزود: پروژه محلات تحویل بهره بردار شد و پروژه های کمیجان و آشتیان تا اوایل آذر تحویل داده می شود. زمانبر شدن برخی پروژه ها به علت کمبود اعتبار است ولی راه و شهرسازی تمام تلاش خود را در بحث قیمت و کیفیت ساختمان ها انجام می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.