| کد خبر: 244630 |

◄ ناوگان حمل و نقل شهری اراک هوشمند می‌شود

سرپرست سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری اراک گفت: به منظور ارتقای کیفیت و خدمات رسانی بیشتر به مردم، ناوگان حمل و نقل شهر هوشمندسازی می شود.

تین نیوز

سرپرست سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری اراک گفت: به منظور ارتقای کیفیت و خدمات رسانی بیشتر به مردم، ناوگان حمل و نقل شهر هوشمندسازی می شود.

به گزارش تین نیوز، محمد حسین ساده وند در خصوص آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک اظهار کرد: ناوگان در حال حاضر به لحاظ تعداد و کیفیت خدمات رسانی دارای مشکل است و در این راستا دو راهکار در نظر گرفته شده است که حداکثر تا مهرماه مشکلات حل شود و خدمات رسانی به بالاترین میزان کیفیت برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از تدابیر در نظر گرفته شده، هوشمندسازی ناوگان به معنای جامع و کامل است، افزود: در نظر است که تمامی خدمات همچون زمان انتظار برای اتوبوس و اطلاع رسانی به مسافران به جهت مدیریت سفر درون شهری از طریق گوشی موبایل ارائه شود و پس از این باید نوسازی ناوگان به صورت کامل باید انجام گیرد.

ساده وند با تأکید بر اینکه در حال حاضر ناوگان تنها ۷۵ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که فرسوده است و دائماً دچار نقص فنی می شوند، گفت: اگر موضوع استاندارد ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده حل شود به سرعت وارد ناوگان می شوند و بخش عمده ای از مشکل حل می شود، ۴۰ دستگاه دیگر نیز از سوی وزارت کشور خریداری می شود که اگر اختصاص یابد قطعاً ناوگان احیاء می شود و به حداکثر ظرفیت می رسد.

وی بیان کرد: معیارهای سنجش یکی از استانداردهای ۴۸ گانه ویژه اتوبوس های خریداری شده، در کشور وجود ندارد که در این راستا یک دستگاه به خارج از کشور ارسال شده و ظاهراً استانداردهای آن اخذ شده و قطعا نهایتا تا دو ماه آینده مشکل حل شده و شماره گذاری انجام و وارد ناوگان می شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با بیان اینکه این هوشمندسازی به توزیع اتوبوس ها در خطوط براساس نیاز کمک شایانی خواهد کرد، افزود: برنامه ریزی برای توزیع اتوبوس ها براساس اطلاعات دریافت شده از سامانه انجام می گیرد، بررسی می شود که در کدام مناطق شهر تقاضای اتوبوس بیشتر است و بر این اساس تعداد اتوبوس ها افزایش می یابد، حتی بر اساس این راهبرد مدنظر و اطلاعات دریافت شده از سامانه، در صورت نیاز، سرپناه ها یا ایستگاه های اتوبوس ممکن است جابجا شود.

وی با تأکید بر اینکه هوشمندسازی شاه کلید رونق ناوگان حمل و نقل شهر اراک است، افزود: در حال حاضر فقط هوشمندسازی می تواند باعث ارتقای کیفیت و افرایش خدمات ناوگان باشد.

ساده‌ وند در خصوص کمبود شدید اتوبوس در خطوط منتهی به دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اراک، بیان کرد: شهر اراک در دورانی دارای ۱۵۰ دستگاه اتوبوس بوده است، اما امروز این تعداد به حدود ۷۰ دستگاه فرسوده که گاهی دچار نقص فنی می شود، رسیده است و حتی در برخی از خطوط فقط یک دستگاه اتوبوس مشغول خدمات رسانی است و مسلماً این امر باعث مشکلاتی برای شهروندان است، اما قطعاً با تزریق اتوبوس های جدید به ناوگان و هوشمندسازی، رونق ناوگان را پیش رو خواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.