| کد خبر: 161283 |

صدور بارنامه برای ناوگان باری فرسوده استان مرکزی از سال آینده ممنوع می‌شود

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: هم‌اکنون 30 درصد ناوگان حمل و نقل باری استان فرسوده بوده و بخشی هم بالای نیم قرن قدمت دارند که تردد آنها از سال آینده ممنوع است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: هم‌اکنون 30 درصد ناوگان حمل و نقل باری استان فرسوده بوده و بخشی هم بالای نیم قرن قدمت دارند که تردد آنها از سال آینده ممنوع است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ، محمد محسنی از ممنوعیت تردد ناوگان باری بالای 50 سال از فروردین 97 خبر داد و اظهار داشت: تعداد هشت هزار ناوگان باری فعال در استان در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند که متوسط عمر این ناوگان 18 سال است.

وی افزود: 30 درصد این ناوگان هم بالای سن فرسودگی(25 سال) است و از این تعداد، 35 دستگاه بالای 50 سال قدمت دارند که با توجه به ابلاغ طرح ممنوعیت تردد ناوگان باری بالای 50 سال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از ابتدای سال 97 ضمن ممنوعیت صدور بارنامه برای صاحبان این خودروها، از تردد آنها در جاده‌های کشور جلوگیری می‌شود.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: درحال حاضر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با استفاده از ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394 و با همکاری وزارت نفت برای نوسازی ناوگان باری حمل و نقل جاده‌ای اقدام کرده است.

محسنی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت طرح نوسازی ناوگان باری به نمایندگی شرکت‌های تامین‌کننده ناوگان باری مراجعه نمایند، حداکثر تسهیلات پرداختی 80 درصد قیمت خودرو و تا سقف 320 میلیون تومان است و بازپرداخت آن با توجه به محصول انتخابی پنج تا هفت سال و نرخ سود تسهیلات درحال حاضر 9درصد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.