| کد خبر: 215166 |

یک سوم راههای روستایی مازندران در دولت تدبیر آسفالت شد

رییس اداره نظارت بر ساخت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر از راههای روستایی استان بهسازی شد.

تین نیوز

رییس اداره نظارت بر ساخت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر از راههای روستایی استان بهسازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید نصر افزود : در مجموع از حدود ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی استان مازندران هم اکنون حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن زیر پوشش آسفالت قرار دارد که یک سوم آن در دولت تدبیر و امید از بهسازی و روکش آسفالت برخوردار شدند.

وی اضافه کرد : با احتساب اختصاص قیر رایگان برای بهسازی و روکش آسفالت راههای روستایی از سوی دولت و مشارکت روستاییان ، در هفت سال گذشته حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه روستایی مازندران هزینه شده است.

مدیر راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران میزان اختصاص قیر رایگان به این خطه شمال کشور را افزون بر ۸۵ هزارمترمکعب اعلام کرد و اظهارداشت : اختصاص این میزان قیر و همیاری روستاییان برای  آسفالت روستایی موجب شده تا گام بلندی برای توسعه راههای این مناطق در دولت فعلی برداشته شود.

نصر خاطرنشان کرد : تامین زیرساخت راهها در روستاهای استان مازندران گام بلندی در توسعه اقتصادی این مناطق و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و دامی در روستاها را به دنبال داشته است.

وی یادآور شد : در شرایط فعلی حدود ۹۵ درصد از جمعیت ساکن در روستاهای استان مازندران به نوعی به یک راه اصلی آسفالته دسترسی دارند و این فرایند بخش زیادی از مشکلات توسعه این مناطق را بر طرف می کند.

نصر ادامه داد : برخورداری این میزان از جمعیت روستایی استان مازندران نشان می دهد که این استان توانست به برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی که در آن برخورداری از راه آسفالته را برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار الزام آور دانسته محقق کند.

وی ادامه داد : اگرچه هم اکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه روستایی استان مازندران از آسفالت برخوردار نیستند ، ولی کمتر از پنج درصد از جمعیت مناطق روستایی استان را در خود جای دادند.

نصر جمعیت این روستاها را کمتر از ۲۰ خانوار بیان کرد و اظهارداشت : این روستاها نیز از راه دسترسی خاکی و یا شوسه برخوردارند و تلاش می شود تا با تخصیص اعتبار این روستاها نیز از راه آسفالته برخوردار شوند.

وی میانگین اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر کیلومتر راه روستایی را در استان مازندران حدود هفت تا ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

استان مازندران سه هزار روستا دارد که از جمعیت سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفری استان حدود ۴۷ درصد در این مناطق سکونت دارند که طبق آمار میانگین جمعیت روستاهای این خطه شمال کشور حدود ۲۰ درصد از میانگین کشوری که ۲۸.۶ درصد است، بالاتر است به گونه ای که استان مازندران در روستانشینی جمعیت رتبه اول کشور و از لحاظ درآمدی نیز دومین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار رسمی میانگین درآمد سالیانه یک خانوار روستایی ساکن در استان مازندران  حدود ۳۱ میلیون تومان است و روستاییان البرز با ۳۲ میلیون تومان در سال رتبه اول و مازنی ها رتبه دوم را دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.