بازدید سایت : ۶۷۴۴۹
اختصاص 700میلیارد ریال به پروژه چهار خطه شدن محور نهاوند - فیروزان کرمانشاه

کریدور ریلی راه‌ آهن شرق به غرب تکمیل می‌ شود

برای سرعت بخشی به اتمام پروژه چهار خطه شدن محور نهاوند - فیروزان کرمانشاه ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه اختصاص یافت.

کریدور ریلی راه‌ آهن شرق به غرب تکمیل می‌ شود
تین نیوز |

برای سرعت بخشی به اتمام پروژه چهار خطه شدن محور نهاوند - فیروزان کرمانشاه ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور دکتر خادمی در سفر به استان همدان و بازدید از پروژه های این استان گفت: ایستگاه راه آهن نهاوند بنام فیروزان در حال بهره برداری است اما برای افزایش ظرفیت مسافر اقداماتی در حال انجام است.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت مبنی بر تکمیل بخش پایانی کریدور بزرگ راه آهن شرق به غرب کشور در محدوده کرمانشاه به مرز خسروی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز هست مقرر شد منابع مالی آن از طریق تهاتر نفت تامین شود تا بتوان با روند بهتری این مسیر را ادامه داد.
خادمی افزود: محور بزرگ ریلی شرق به غرب کشور که از سرخس در استان خراسان شمالی آغاز می شود تا کرمانشاه تکمیل شده و رفت و آمد در آن جریان دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این مسیر پس از کرمانشاه به سمت اسلام آبادغرب با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و از اسلام آبادغرب به سمت خسروی که ۱۲۰ کیلومتر است ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم ادامه آن را با منابع مالی که گفته شد پیش ببریم.
وی ادامه داد: از بعد از اسلام آبادغرب ما یک شبکه آنتنی داریم که هم به سمت خسروی و هم به سمت ایلام و مهران می رود که البته منابع اعتباری آن کم است و امیدواریم در قالب همین کریدور ریلی شرق به غرب کشور آن را به بهره برداری برسانیم تا بتوانیم هم برای جابجایی بار و هم انتقال زائران عتبات عالیات از آن استفاده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی راه آهن شرق به غرب کشور یکی از مهم ترین شبکه هایی است که می تواند ما را به کشورهای همسایه متصل کند و به همین لحاظ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
خادمی اظهار داشت: این شبکه می تواند ما را به عراق و در نهایت مدیترانه متصل کند که تاکنون مراحل ساخت و بهره برداری آن تا کرمانشاه انجام شده و فقط در بعضی مناطق دارای نواقصی مانند تقاطع های غیر همسطح است که مشکلاتی را برای اهالی ساکن در حاشیه ریل ایجاد کرده که مناقصه برای رفع این مشکل انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید پاسخ

    سلام. چه باری قرار است از این کوریدور شرقی غربی عبور کند؟
    الان چه قدر بار بین پاکستان و ترکیه جابجا میکنید؟ چه تعداد مسافر ؟

  • دادخواه پاسخ

    اولا ، آیا تردد بین سرخس و کرمانشاه فقط باید باری باشد یا مسافری/باری؟ تهیه بلیط برای مسافر بین تهران-کرمانشاه تقریبا محال است !!! آقای مهندس خادمی ! بهتر است با افرایش ظرفیت مسافری بین سرخس-کرمانشاه نخست منافع ملی را تأمین نموده و سپس مسیر را به اسلام آباد غرب و ترجیحا به اقلیم کردستان عراق متصل کنید تا کالای ایرانی به احتمالا مدیترانه برسد. کالای آسیای میانه ترجیحا از سرخس به ترکیه می رود و مسیر کرمانشاه پر ریسک است. ثانیا ارتباط ریلی بین شرق و غرب کشور الزامی است و باید دو خطه شود ، علی الخصوص مسافری. آقای خادمی لطفا استعفاء دهید تا فرد جدید برای کشور کار کند !!!!!!

  • ناشناس پاسخ

    اگرمعنی کریدور شرق وغرب درایران حتما یکی راه اهن کرمانشاه تا خسروی که به صورت لاک پشتی انجام می شود و دیگری راه اهن زاهدان به کرمان و سپس به سیرجان ولارستان تا شیراز و از طرف به راه اهن خرمشهر منتهی می شود را باین حرکت تا سده ای دیگر به سرانجام می رسد

  • وطندوست پاسخ

    راه‌آهن کرمانشاه باید به همدان وصل شود تا مسافران تهران کرمانشاه بتوانند از قطار استفاده کنند.با اتصال ايستگاه زاگرس به اسدآباد و از اسدآباد به همدان مسیر ریلی کرمانشاه تهران بسیار کوتاه می‌شود. مسافران کرمانشاه به تهران نمی توانند یازده ساعت در قطار کرمانشاه اراک تهران دوام بیاورند!!! این چه مدل راه‌آهنی است که برای طی کردن یک مسیر کوتاه تقريبأ چهار پنج ساعته بین کرمانشاه تهران این مسیر باید از اراک عبور کند!!! مگر از همدان تا اسدآباد و کنگاور چقدر ریل گذاری.نیاز دارد که اینهمه مسیر باید طولانی شود ! اون هم با تَلَق تُلُق قطارهای نسل اول !