| کد خبر: 247786 |

احداث ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور ضروری است

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای گفت: احداث ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی برای هفت هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور ضروری است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: احداث ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی برای هفت هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا علی خانقایی روز چهارشنبه در وبینار تخصصی بررسی وضعیت راه های شهرستان الیگودرز اظهار کرد: راه های کوهستانی ۶۰ درصد جاده های کشور هستند و راهسازی در مناطق کوهستانی هزینه بسیار بالایی دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر با تعریف شاخص ها و اولویت بندی مناطق، اعتبارات بر این مبنا توزیع می شود که الیگودرز نیز به عنوان یکی از کم برخوردارترین شهرستان های کشور در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، خواستار همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص شد و ادامه داد: لرستان از نظر ساخت و آسفالت راه روستایی عملکرد مناسبی دارد اما باتوجه به عدم توزیع اعتبارات بر مبنای شاخص‌ها، شاهد عقب ماندگی تاریخی در برخی مناطق کشور هستیم که باید با اولویت تخصیص بودجه، جبران شود.

مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نیز در ادامه این وبینار گفت: انتظار می رود بخشی از اعتبارات راه روستایی در حوزه نگهداری هزینه شود چراکه با اجرای روکش های زودبازده و حفاظتی می توان به تحول در حوزه نگهداری راه امیدوار بود.

فیروز قیاسی افزود: طی ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در الیگودرز انجام شد که با این روند در آینده شاهد توسعه این شهرستان خواهیم بود هرچند لرستان در حوزه ساخت و آسفالت راه های روستایی با اختلاف بسیار زیاد نسبت به استان های دیگر وضعیت مناسبی دارد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: به دلیل پایین بودن شاخص برخورداری مردم این شهرستان  نسبت به سایر نقاط استان از راه روستایی، تسریع در پروژه های نیمه تمام این منطقه ضروری است.

محمد خدابخشی با قدردانی از خدمات راهداری لرستان در سال های اخیر خواستار توجه ویژه به موضوع تکمیل پروژه های راه روستایی، نگهداری راه و ایمن سازی محورهای اصلی، تجهیز راهدارخانه ها، توزیع عادلانه قیر و تجهیز و به روزرسانی ماشین آلات راهداری الیگودرز شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.