| کد خبر: 1677 |

قراردادهای توسعه زیرساخت‌های لرستان ۴ برابر می شود

آزادراه پل زال - اندیمشک افتتاح شد

تین نیوز |  وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره برداری از آزادراه پل زال - اندیمشك از 4 برابر شدن قراردادهای توسعه زیرساخت‌ها در استان لرستان خبر داد.
به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی ، آزادراه پل زال – اندیمشك در محور سراسری تهران - بندر امام(ره) ، صبح امروز ، 23 اسفند 92 ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونان وی به بهره برداری رسید.
بنا براین گزارش  از پروژه آزادراه پل زال- اندیمشك همچنین بخشی از كریدور آزادراهی شمال - جنوب كشور است كه از بندر انزلی در استان گیلان آغاز و با عبور از تهران، اراك، خرم‌آباد، اندیمشك و اهواز تا بندر امام در حاشیه خلیج فارس ادامه دارد.
این گزارش حاكی است : آزادراه پل زال - اندیمشك از طریق مشاركت وزارت راه و شهرسازی و شركت احداث، نگهداری و بهره برداری از آزادراه پل زال - اندیمشك احداث شده كه دوران مشاركت مشتمل بر ساخت و بهره برداری به طور مجموع 27 سال و نیم و هزینه سرمایه‌گذاری و سود طرف مشاركت در طول دوران بهره برداری از طریق اخذ عوارض عبور وسایط نقلیه مستهلك خواهد شد.
گفتنی است: با توجه به این كه در دوران برگشت سرمایه نگهداری از آزادراه به عهده طرف مشاركت است لذا از این طریق نیز صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای به عمل خواهد آمد.
این گزارش می افزاید : آزادراه پل زال - اندیمشك به طول 45 كیلومتر و از 125 كیلومتری جنوب خرم‌آباد آغاز و تا دو كیلومتری شمال اندیمشك ادامه دارد كه مبلغ اولیه قرارداد 932 میلیارد ریال و هزینه كل عملیات اجرایی 3300 میلیارد ریال و هزینه كل پروژه 3900 میلیارد ریال است.
بنابراین گزارش : آزادراه پل زال اندیمشك برای تكمیل شبكه آزادراهی تهران – بندر امام احداث شده كه با بهره برداری از این آزادراه و تكمیل قسمت‌های باقیمانده بین اراك و خرم‌آباد و اندیمشك تا اهواز علاوه بر كاهش قابل ملاحظه‌ در طول 970 كیلومتری محور مذكور، زمان سفر و مصرف سوخت و استهلاك وسایط نقلیه و تقلیل خطرات جاده‌ای تاثیر بسزایی در ایجاد ارتباط مناسب و بهره برداری از ظرفیت كامل بندر امام كه بزرگترین بندر ایران در شمال خلیج فارس است دارد.
 
شایان ذكر است : شبكه‌های ارتباطی مناسب از جمله كوتاه‌ترین مسیر زمینی بندر امام (ره) تا كشور تركیه، كوتاه ترین مسیر زمینی بین خلیج فارس و دریای خزر و كوتاه‌ترین مسیر زمینی بندر امام و كشورهای سواحل شرقی و غربی دریای خزر پس از تكمیل محورهای انزلی – تهران- بندر امام و تهران- تبریز- مرند- بازرگان در كشور ایجاد می‌شود.
همچنین وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره برداری از مجتمع خدمات رفاهی زال واقع در آزادراه خرم آباد پل زال با اعلام چهار برابر شدن میزان قراردادهای احداث زیرساخت‌ها در استان لرستان اظهار داشت: با افتتاح آزادراه پل زال - اندیمشك و ساخت آزادراه اندیمشك تا اهواز ، مسیر جنوب به طور كامل آزادراهی خواهد شد كه می‌تواند ثمرات زیادی برای توسعه كشور داشته باشد.
 
عباس آخوندی از بهسازی و توسعه خطوط ریلی در استان لرستان به عنوان موضوعات با اهمیت یاد كرد و گفت: توسعه ارتباطات ریلی و زمینی نخستین اقدام برای رفع محرومیت استان محسوب می شود كه همه این موارد در دست پیگیری است.
وی تصریح كرد: به منظور خدمت بیشتر به مردم طرح مطالعه منطقه‌ای برای آباد كردن روستاهای حاشیه آزادراه‌های استان لرستان انجام می‌شود و در این سفر معاون راه روستایی وزارت راه به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.