| کد خبر: 10879 |

تکمیل مسیر ریلی ایران به آسیای مرکزی تا پایان امسال

تین نیوز | رئیس جمهور گفت: تا پایان امسال مسیر ریلی ایران به آسیای مرکزی تکمیل خواهد شد.
دکتر حسن روحانی در جمع سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سالن اجتماعات بانک صادرات لرستان افزود: در بخش راه جاده ای و ریلی تقریباً در حال اتصال به همه دنیا هستیم و با اتصال راه ریلی جدید بین ایران ، ترکمنستان و قزاقستان تا پایان امسال مسیر کشور ما به آسیای مرکزی تکمیل خواهد شد.
رئیس جمهور یادآور شد: در سفر ترکیه تصمیم گرفته شد از طریق مرز بازرگان و جاده زمینی ایران ، زمینه اتصال به دریای سیاه و مدیترانه فراهم شود.
وی افزود: مسیر ریلی چین به قزاقستان ، تاجیکستان و ایران ما را به آسیای دور متصل می کند.
دکتر روحانی با اشاره به طرح‌های توسعه بندرعباس و بندر چابهار و بندر جاسک گفت: بندر جاسک در آینده نزدیک ، یک مرکز صادراتی نفت خواهد بود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به مقوله توسعه همه جانبه استعدادهای کشور به ویژه در زمینه صنابع و معادن اشاره کرد و گفت: ایران دارای رتبه نخست ذخائر گاز جهان و بزرگترین ذخائر انرژی جهان در صورت احتساب توام نفت و گاز است.
رئیس جمهور همچنین از ایجاد زیرساختهای لازم برای ایجاد یک شبکه اطلاعاتی پرسرعت با پهنای باند قابل قبول خبر داد و گفت: این کار امسال آغاز شده است و تا دوسال آینده تکمیل می شود.
آقای روحانی گفت: در دنیای امروز فرهنگ ، علم و دانش و تمدن با اقتصاد و سرمایه گذاری و تولید در کنار همدیگر است.
وی با بیان اینکه از نظر سیاسی اراده دولت بر این است که کار به مردم سپرده شود گفت: دولت باید برای تحقق این امر زمینه و تسهیلات لازم را فراهم کند که اعطای تسهیلات 16 ، 12 و 11 درصدی در بخش گردشگری لرستان از جمله گامهایی ست که در این زمینه برداشته شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه سیاستهای کلی اصل 44 و توصیه های مقام معظم رهبری نیز بر توسعه بخش خصوصی است افزود: دولت از نظر سیاسی حامی سرمایه گذاران و کار آفرینان است و پذیرای همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایرانی و غیر ایرانی است.
دکتر روحانی با اشاره اینکه سرمایه گذاران بزرگ از مناطق مختلف دنیا در راه ورود به بخش سرمایه گذاری کشور هستند گفت: در لرستان زمینه برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری فراهم ا ست.
وی تکمیل چند سد و مدرن سازی انهار را از دیگر طرحهای دولت خواند و گفت: این طرحها ظرف سه سال و دو ماهی که از عمر این دولت مانده اجرایی وعملیاتی خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به طرح شهرک پتروشیمی خرم آباد گفت: این طرح با همکاری وزرات نفت انجام شده و سرمایه گذاری اولیه برعهده بخش خصوصی است که اجرای این طرح می تواند دراستان ایجاد اشتغال نماید.
دکتر روحانی با اشاره به امنیت و ثبات مثال زدنی کشورمان در همه دنیا افزود: همه مسئولان و مردم زیر چتر واحد ولایت عمل می کنند و امنیت و ثبات بزرگترین نعمتی است که خدا به ما داده است.
وی برقراری روابط خوب و مناسب با جهان را از دیگر اقدامات دولت خواند و افزود: ما با همه دنیا یک رابطه خوب خواهیم داشت البته آنهایی که می خواهند با ما رابطه داشته باشند.
دکتر روحانی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که بیش از 200 سال است که به هیچ کشوری تجاوز نکرده ایم گفت: در جریان حمله عراق به کویت ایران اولین کشوری بود که حتی قبل از شورای همکاری خلیج فارس این حمله را محکوم کرد.
وی با بیان اینکه ارتباط ما با همسایگانمان صمیمی تر و بهتر است افزود: این امر می تواند زمینه سرمایه گذاری و کار آفرینی بهتر را فراهم کند.
رئیس جمهوربا تاکید بر اینکه لرستان سرزمینی مستعد برای سرمایه گذاری است گفت: استاندارو همه مسئولان استان مکلف به سرمایه گذاری و کمک به کار آفرینان هستند.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت توسعه خطوط هوایی لرستان بر ضرورت توسعه فرودگاه خرم آباد و تسریع در تکمیل آزادراه خرم آباد- اراک تاکید کرد.
دکتر روحانی ، لر ستان را قلب سرزمین ایران و مردم این استان را مردمی باسابقه ی فرهنگ وتمدن کهن دانست و افزود: سابقه تشکیل یک دولت به مفهوم مدرن مربوط به لرستان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.