| کد خبر: 269237 |

بیش از ۹۵۳.۰۰۰ تخلف رانندگی در راه های استان قزوین ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: دوربین های ثبت تخلف مرکز نصب شده در راه های این استان ۹۵۳هزار و ۶۲۲ تخلف رانندگی را در سال جاری به ثبت رساندند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: دوربین های ثبت تخلف مرکز نصب شده در راه های این استان ۹۵۳هزار و ۶۲۲ تخلف رانندگی را در سال جاری به ثبت رساندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد حق لطفی گفت: تمام راه های شریانی و اصلی استان قزوین تحت پوشش سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور است و گزارش تخلفات ثبت شده از این دوربین ها به منظور اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می شود.

وی با بیان اینکه این میزان تخلفات، با ۴۴ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی استان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: علاوه بر این در حال حاضر ۲۹ دستگاه نظارت تصویری و ۶۵ دستگاه تردد شمار به منظور رصد عبور و مرور در جاده های استان فعال است و به زودی ۶دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید نیز به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

حق لطفی ادامه داد:با استفاده و نصب همین دستگاه های تردد شمار از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۶میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۴۳ تردد وسایل نقلیه در راه های استان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۵.۵درصد رشد داشته است.

وی گفت:از کل وسایل نقلیه ای که در همین مدت از راه های استان قزوین عبور کرده اند، ۱۶/۹۰ درصد آن مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و میانگین سرعت خودروها در راه های قزوین ۷۷.۵۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

حق لطفی همچنین با اشاره به فعالیت۲دستگاه سامانه توزین در حین حرکت به منظور کنترل اضافه تناژ بار گفت:در سال جاری ۱۸۷هزار و ۸۰۱تن بار مازاد بر ظرفیت مجاز با استفاده از همین سامانه کشف و توقیف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود:سامانه توزین در حین حرکت(WIM) از روش های هوشمند مفید و کاربردی برای بررسی و کنترل وزن وسایل نقلیه باری است که اطلاعات را بدون صرف وقت و به صورت برخط در اختیار کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه قرار می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.