| کد خبر: 239806 |

◄ اجرای طرح ارتقای ایمنی در 20مدرسه حاشیه راه‌های استان قزوین

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین عنوان کرد: طرح ارتقای ایمنی طی سال تحصیلی جاری در 20 مدرسه حاشیه راه‌های این استان اجرا می‌شود.

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری|  ابراهیم شنوافلاح بیان کرد: اجرای طرح ارتقای ایمنی با هدف بهبود وضعیت ایمنی دانش آموزان مدارس با استفاده از آموزش  و ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان و ایمن سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا می شود.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه مدرسه منشاء بسیاری از عادات و رفتارها در سنین کودکی بوده و این رفتارها در  بزرگسالی تکامل یافته و بروز می‌کند مطالعه برنامه های ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها  فرصت مناسب و مغتنم برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در یک برنامه بلند مدت بوده و در آینده در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده ای تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: به همین منظور هر سال تعدادی از مدارس حاشیه راه های استان انتخاب و برحسب اولویت بندی عملیات آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل پکیج گذربان مدرسه(تابلوی سه وجهی، پرچم گذربان، جلیقه، شبرنگ، سوت و کلاه فسفری) به هر شهرستان و اقلام آموزشی و لوازم التحریر با شعارهای ترافیکی و همچنین ایمن سازی فیزیکی جاده در آنها اجرا می شود.

ابراهیم شنوا فلاح در پایان یادآور شد: با همت کارشناسان این اداره کل در هفته گذشته 4 مدرسه در کوهین، طارم و شهرستان البرز به شکل تئوری و عملی با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا شده و از طریق اجرای برنامه های فرهنگی مانند نمایش های عروسکی موزیکال و شعرخوانی، نحوه عبور از عرض جاده را فرا گرفته و علاوه بر آن نحوه رفتار در مقابل خودروهای در حال عبور از جاده به آنان آموزش داده شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.