◄ فیلم | افتتاح پیچیده ترین بخش محور جلفا به مرند در آذربایجان شرقی
افتتاح یکی از فازهای بزرگراه مرند - جلفا به همت این منطقه نوید بخش تسهیل ترددهای جاده ای در این مسیر راهبردی است.
منطقه آزاد ارس به عنوان پل ارتباطی با کشورهای آسیای میانه و قفقاز نقش مهمی در تبادلات تجاری، صادرات و واردات کشور دارد و همواره مورد توجه دولت سیزدهم بوده است و افتتاح یکی از فازهای بزرگراه مرند - جلفا به همت این منطقه در دور دوم سفر رییس جمهور شهید به آذربایجان شرقی نوید بخش تسهیل ترددهای جاده ای در این مسیر راهبردی است.
به گزارش تین نیوز، منطقه آزاد ارس یکی از بزرگترین مناطق آزاد موجود در کشور بوده و از نظر وسعت نیز در رتبه اول قرار گرفته است. با توجه به وجود سه محدوده خداآفرین، نوردوز و ارس در این منقطه، وجود راه های ارتباطی باعث می شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.
وجود اماکن گردشگری همچون کلیسای سنت استپانوس و ژئوپارک ارس در شهرستان جلفا، گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه جذب می کند و با توجه به اینکه در این منطقه صنایع بزرگی احداث شده و در حال احداث است، نیازمند راه ارتباطی است.
بزرگراه مرند- جلفا از مهمترین راه های ارتباطی استان آذربایجان شرقی است که سفر امنی را برای بازدیدکنندگان از ارس فراهم می آورد. این جاده یکی از کریدورهای مهم کشور است و با توجه به اینکه به کریدور استراتژیک ارس متصل خواهد شد، در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که از نظر ارتباطات مشکلی وجود نداشته باشد.
بزرگراه مرند - جلفا ۶۱ کیلومتر است که طبق تفاهم نامه با منطقه آزاد ارس ۳۴ کیلومتر از این پروژه از سمت جلفا در تعهد این منطقه صنعتی تجاری است.
واقعا که خیلی پیچیده بود...مگه مردم مسخره بازی رسانه آیی شما هستن برای چند کیلومتر راه اون همه آدم اومدن برای افتتاح کردنش
خدا شهیدجمهور را رحمت کند و با اولیا مشهور!ایکاش زنده بود و خودش هم میدید ولی چه میشه کرد تقدیر الهی این بود!تمام دستاندرکاران دستشان درد نکند و زنده باشند انشاالله
انگار چیکار کردند ...جوری جلسه تو گرما گذاشتن که فکر کردم از زیر رود ارس پل شیشه ای زدن به آذربایجان
فقط ۳ کیلومتر راه بود🤭...متاسفانه بیشتر از ۱۰ ساله که جاده تموم نمیشه و تصادفات جاده ای جلفا هم زیاده و مسافر فراووون😞جای تاسفه
جاده ای ساخته اند که وضعیت جاده های 60 سال پیش از آنها بهتر هستند . ای کاش مدیران ارس قبل از احداث جاده از جاده های مرز ایران و ترکیه بازدید میکردند . منابع ما هر روز در حال هدررفت است . لطفا مدیران جاده ای به بهبود وضعیت گاردریلهای واقع در ابتداء جاده اقدام کنندو تپه های موجود در جاده را همتراز نمایند . خوشبختانه مدیرعامل ارس خود دکتر عمران است اگر مدرک مرتبط نداشت جاده را بدون آسفالت به مردم تحویل میدادند