| کد خبر: 169740 |

◄ خرم‌آبادی خواستار فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی شد

براساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیرماه ۱۳۹۷ اعلام کرده، تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.

تین نیوز

براساس آماری که مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیرماه ۱۳۹۷ اعلام کرده، تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فرارو، عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل امور در فضای مجازی با اعلام این خبر گفت: اینترنت بدون فیلتر هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات تأمین می‌کند.

این مقام مسئول در دادستانی کل کشور تأکید کرد: این درحالی است که فعالیت فیلترشکن‌های داخلی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی برخلاف اهداف و سیاست‌های تعیین‌شده در مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی است. مصوبه مربوط به «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» حدود یک سال پیش (خرداد ۱۳۹۶) به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور صراحتاً جزء اهداف و سیاست‌های مذکور در این مصوبه هستند.

خرم‌آبادی توضیح داد: ازآنجاکه فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی هم مانع از فراگیر شدن پیام‌رسان‌های داخلی و هم موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور خواهد شد، لذا فعالیت این دو نرم‌افزار برخلاف مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی است. اینکه نهاد‌های ذی‌ربط منتظر بمانند تا تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های خارجی بستر ارتباطاتی مردم در فضای مجازی کشور را فراهم و شرکت‌های داخلی را به عمله تلگرام تبدیل کنند، نهایت تنبلی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.