| کد خبر: 257986 |

اولتیماتوم 2 هفته ای بذرپاش به ایرلاین ها و سایت های گران فروش بلیت

برخورد با ایرلاین های متخلفی که بلیت هواپیما را خارج از مصوبه سازمان هواپیمایی به فروش می رسانند وارد فاز تازه ای شده و پلتفرم های فروش بلیت نیز از برخورد قانونی در امان نیستند.

تین نیوز

برخورد با ایرلاین های متخلفی که بلیت هواپیما را خارج از مصوبه سازمان هواپیمایی به فروش می رسانند وارد فاز تازه ای شده و پلتفرم های فروش بلیت نیز از  برخورد قانونی در امان نیستند. 

وزیر راه و شهرسازی نشان داده که در برخورد قانونی با ایرلاین ها و پلتفرم های گران فروش مصمم است و مواردی از این برخوردها را طی هفته های گذشته نیز شاهد بودیم.

شورای عالی هواپیمایی خواستار برخورد قضایی با سایت‌های غیرمجاز و گران‌فروشی بلیت هواپیما شد و مقرر کرد به برخی از شرکت‌های هواپیمایی که خارج از آیین‌نامه‌ها عمل می‌کنند، دو هفته فرصت داده شود تا مطابق ضوابط الزامی عمل کنند.

در جلسه شورای عالی هواپیمایی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، از تلاش مجدانه همه شرکت‌های دخیل در پروازهای حج از جمله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری ، شرکت فرودگاه‌ها ‌و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه امام خمینی (ره) و تمام عوامل اجرایی که در عملیات رفت پروازهای حج نقش‌آفرینی کردند، تقدیر به عمل آورد.

بذرپاش اظهار کرد: عملیات حج عملیات وسیع و گسترده ای است که در این شرایط سخت به لطف خدا با زمان بندی مشخص با موفقیت انجام شد. در عملیات برگشت حجاج نیز باید از حداکثر ظرفیت ناوگان بر اساس زمان بندی مشخص استفاده شود که خدمت‌رسانی به زائران بیت عتیق تداوم داشته باشد.

پیگیری مشکلات ارزی ایرلاین ها

از سوی دیگر دستور پیگیری برنامه‌های ارزی و مشکلات بانک مرکزی از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد و مقرر شد موضوعات ارزی شرکت‌های هواپیمایی از سوی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری و تلاش مضاعف برای رفع گلوگاه‌های آن نیز صورت گیرد.

در این جلسه در خصوص نابسامانی‌های عرضه بلیت و افزایش قیمت ۲۹ درصدی بلیت که خرداد ماه امسال اعمال شد، نیز تبادل نظر شد و با اشاره به انسداد سایت‌های غیرمجاز، آژانس‌های متخلف و سایت‌های مجازی که خارج از قیمت مصوب بلیت عرضه می‌کنند، مقرر شد به برخی از شرکت‌های هواپیمایی که خارج از آیین‌نامه‌ها عمل می‌کنند، دو هفته فرصت داده شود تا مطابق ضوابط الزامی عمل کنند.

همچنین در این جلسه محمد رضوانی‌فر مدیرکل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح کرد که تأمین قطعات طی هفته های آتی سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.