| کد خبر: 260222 |

آغاز ساخت مرحله دوم فرودگاه امام خمینی تا دو ماه آینده

چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی از آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم ساخت فرودگاه امام تا دو ماه آینده خبر داد.

تین نیوز

چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی از آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم ساخت فرودگاه امام تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، سعید چلندری گفت: مرحله اول شهر فرودگاهی امام خمینی سال ۸۴ به صورت نیمه کاره به بهره برداری رسید و بازنگری در مرحله یک فرودگاه برای دستیابی به شرایط بهتر از اولین برنامه‌هایی بود که در دستور کار قرار گرفت و به همین علت، تفکیک ترمینال سلام با ترمینال یک و جداسازی میان پروازهای زیارتی و سایر پروازهای بین المللی صورت گرفت.

وی افزود: بهسازی معابر و تابلوها و همچنین زیر ساخت فرودگاه نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی بهسازی ترمینال یک، راه اندازی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین هسته پیشران آغاز می‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: ساخت مرحله دوم فرودگاه به مساحت ۴۱۰ هزار متر مربع که در واقع ساخت یک فرودگاه جدید است در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن انجام شده است و با چند سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز گفتگو شده است که البته با یکی از سرمایه گذارهای خارجی به تفاهم رسیده ایم.

وی افزود: دولت هم اعتبارات لازم را تخصیص داده است و امیدواریم تا دو ماه آینده قرارداد ساخت را نهایی و عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای بهسازی باندها و تاکسی وی (خزش راه) که از حساسیت بالایی برخوردار هستند دو بار مناقصه برگزار شد، اما به علت هماهنگ نبودن حوزه عمرانی و عملیات هوانوردی قرارداد با پیمانکاران فسخ شد چرا که وضعیت باند نگران کننده بود و به همین علت از اواخر سال گذشته مجددا مناقصه‌ای برگزار و از ماه گذشته عملیات اجرایی آغاز شد.

چلندری با بیان اینکه ۵۰ درصد تاکسی وی آلفا (محل خزش هواپیما A) تراشیده، زیر سازی و آسفالت شده است بیان کرد: قرار بود آسفالت باند پروازی نیز تراشیده و پروازها روی باند ۲۹ چپ انجام شود، اما به علت زمان افزایش پرواز در ایام اربعین که روزانه تا ۳۵۰ پرواز انجام می‌شود از ابتدای مهر باند پروازی بسته و عملیات آسفالت ریزی انجام می‌شود و پیمانکار باید به صورت شبانه روزی عملیات عمرانی را انجام دهد تا ظرف مدت ۴۵ روز این عملیات انجام شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی تصریح کرد: برای کسب گواهینامه فرودگاهی فرودگاه امام خمینی باید اقداماتی انجام شود، اما برخی ایرادهای گرفته شده را نمی‌شود حذف کرد همانند ساختمان‌ها و موانع طبیعی، اما یکسری ایرادها مانند آسفالت باند و تابلوها امکان بازسازی دارد.

چلندری افزود: از ۱۳ ماشین آتش نشانی این فرودگاه، ۱۲ ماشین غیر عملیاتی بود که تعمیرات اساسی آن انجام شده است و خرید ۳ ماشین آتش نشانی جدید نیز در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: این ایراد نیز در حال رفع است که با انجام این اقدامات، گواهینامه فرودگاهی را اخذ خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 1

    بیشتر شبیه گاراژ است تا فرودگاه

  • گهلیج 6 0

    سلام و ادب
    ایشان اظهار داشته اند که از ۱۳ ماشین آتش نشانی فرودگاه ۱۲ عدد غیرعملیاتی بود.اگر چنین بوده سازمان هواپیمایی کشوری و مسولین عملیات هوانوردی فرودگاه پاسخ دهند چگونه در فرودگاه با حداقل پیش نیاز cat 8 آتش نشانی پرواز بین المللی انجام می داده اند و عملا فرودگاه ماشین اطفا نداشته است.سوال این است مدیر فرودگاه اشتباه می کند یا بخش‌های دیگر به وظیفه خود عمل نکرده اند؟ یا خدایی ناکرده کسی کذب می گوید.

  • کارشناس مراقبت 6 0

    با احترام
    به عنوان عضو کوچک بخش عملیات هوانوردی فرودگاه به استحضار می رساند همکاران اینجانب به صورت دائم تلاش خود را معطوف به ارایه خدمات ایمن و با کیفیت به مردم شریف داشته و این ادعا را در موقعیت‌های خاص از جمله ایام نوروز، حج، اربعین و ... بدون چشم داشت به اثبات رسانده اند. اما آنچه شاهد بودیم تلاش مدیران ناآشنا به هوانوردی و بدون ملاحظه به تبعات بین المللی و داخلی تصمیمات بی پشتوانه با هدف شیرین کاری برای بالادست بوده است که هیچ کارشناسی امکان تحقق آن را ندارد.از این‌رو به مدیر شهر فرودگاهی توصیه می کنم به جای محکوم نمودن زیرمجموعه در خبرگزاریهای مختلف که به نوعی نشان از ناکارآمدی و خارج از عرف مکارم است، مطابق دستورالعمل ایکایو مقدمات لازم را پیش بینی و پیرو تامین ایمنی و مطابق نظر کارشناسان و متخصصین به اقدام مناسب و سودمند مبادرت کنند.با تشکر

  • ناهید 1 1

    چه فرودگاهی ساختن حال آدم به هم میخوره گرجستان که کشور فقیره ببین اون فرودگاه کوچک چقدر قشنگ وتمیزه آدم حظ میکنه ولی فرودگاه ایران آدم اصلا نمیخواد نیم‌ساعت بمونه حالا فاز دومش رو بسازن دیگه بدتر

  • مشاهوایی 6 0

    در این فرودگاه از این دست ادعا که تا دو ماه دیگر اقدام به توسعه می کنیم تا به حال بارها اتفاق افتاده است. در دوران اخیر مدیریت فعلی نیز با مراجعه به اخبار مشاهده می کنیم که حداقل دو بار چنین ادعایی طرح شده است.چنین ادعاهایی با هدف گفتار درمانی ، کسب رضایت و نظر موافق وزیر با هدف حفظ جایگاه انجام می پذیرد.
    اگر از ایشان بپرسیم که طرحی وجود دارد و یا قرارداد ساخت کجاست و منابع از کجا تامین خواهد شد قطعا پاسخ درستی نصیب نخواهد شد.زمان ثابت خواهد کرد که اقدامی نخواهد شد.
    خدایا این سرزمین را از بلای مدیران ناکارآمد و بی تخصص حفظ بفرما

  • Mehran mohammed 1 0

    سلام من دوبار پارسال رفتم فرودگاه امام باید بگم که این فرودگاه مایه ابرو ریزی ایران هست خدمات بسیار ضعیف صف های تولانی دلالی های بسیار زشت در تمام امور ینی پیش پا افتاده ترین روش ها برای هدایت مسافران اونجا به زشت ترین حالت ممکن انجام میشد. واقعا نمونه بارز فساد و رانت هست این فرودگاه.