| کد خبر: 265669 |

پیگیری خریداری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از پیگیری های انجام شده برای خریداری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

تین نیوز

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از پیگیری های انجام شده برای خریداری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد غلامی، در تشریح فعالیت های سازمان اتوبوسرانی به مناسبت ۲۶ آذرماه روز حمل ونقل و رانندگان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: یکی از مهمترین موضوعات در زندگی شهرنشینی امروز، توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی ناوگان اتوبوسرانی است که باید به صورت مستمر نوسازی شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۰۴ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان وجود دارد که به صورت میانگین روزانه بیش از یک میلیون سفر درون شهری ازطریق این شیوه انجام می شود.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، اضافه کرد: یکی از چالش هایی که در سازمان اتوبوسرانی با آن روبه رو هستیم فرسودگی ناوگان است که برای نوسازی ناوگان، خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید طی امسال و سال آینده در دستور کار قراردارد.

غلامی تصریح کرد: هم چنین با توجه به هزینه بالای خرید هر دستگاه اتوبوس جدید، بازسازی ناوگان فرسوده نیز مد نظر قرار گرفته و در همین راستا طی دو سال گذشته تعداد ۱۲۵ دستگاه اتوبوس فرسوده توسط سازمان بازسازی شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه بومی سازی و تامین قطعات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های نیروی متعهد و پرتوان سازمان نسبت به مهندسی معکوس و بومی سازی قطعات پرکاربرد ناوگان اقدام شده که همین امر صرفه جویی سالانه بیش از۲۲۰میلیارد ریال را به دنبال داشته است.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد، درخصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی پایانه های اتوبوسرانی نیز گفت: در همین راستا حدود یک ماه پیش عملیات احداث پایانه بزرگ شهید مفتح با مساحت ۱۴ هزار متر مربع در ابتدای بلوار میامی آغاز و برنامه ریزی های لازم برای تملک زمین و احداث پایانه های چندمنظوره شرق، فردوسی، مصلی، نماز، معراج وتوقفگاه طرق نیز در حال انجام است.

غلامی ادامه داد: این درحالی است که توسعه خطوط اتوبوس تندرو(BRT)، توسعه مسیرهای ویژه اتوبوس، بروزرسانی تجهیزات بلیت الکترونیک، اطلاع رسانی هوشمند در ایستگاه های اتوبوس، ساخت و نصب ۳۰ دستگاه سایبان و ۷۰۰ نیمکت جدید در ایستگاه های اتوبوس از دیگر برنامه های پیش روی سازمان اتوبوسرانی طی امسال و سال آینده خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.