| کد خبر: 228319 |

تمهیدات ویژه ناوگان حمل ونقل عمومی و بار درون شهری مشهد در ایام نوروز

معاون عمران ،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، تمهیدات ویژه ناوگان حمل ونقل عمومی و بار درون شهری در ایام نوروز را اعلام کرد.

تین نیوز

 معاون عمران ،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، تمهیدات ویژه ناوگان حمل ونقل عمومی و بار درون شهری در ایام نوروز را اعلام کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در نشست مشترک بررسی برنامه های ویژه حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ایام نوروز که با حضور رییس پلیس راهور خراسان رضوی، رییس پلیس راهورمشهد و مدیران حوزه حمل و نقل شهری برگزار شد، گفت: در مجموع اقدامات مان را در خدمات رسانی به زائران و مجاوران در ایام نوروز در حوزه ناوگان حمل ونقل عمومی با توجه به دستور العمل های ستاد کرونا اجرا خواهیم کرد، اما در کنار آن نیز تمهیدات ویژه ای برای این ایام پیش بینی شده است.

افزایش خدمات رسانی اتوبوس ها به ساعت 21

وی افزود: در حوزه سازمان اتوبوسرانی ساعت خدمات رسانی ناوگان با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور از اول فروردین ماه از ساعت 20:30 به 21 افزایش خواهد یافت که در این خصوص باید اطلاع رسانی لازم به شهروندان انجام شود.

کاظمی اضافه کرد: همچنین با توجه به اعمال محدودیت های ترافیکی در هسته مرکزی شهر و معابر پیرامونی حرم مطهر در روز تحویل سال در صورت صدور مجوز از سوی پلیس راهور خدمات رسانی به زائران در این روز در محدوده پیرامونی حرم مطهر انجام خواهد شد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: خطوط بی آرتی نیز در روز سال تحویل و همچنین ایام نوروز همچنان آماده خدمات رسانی به زائران و مجاوران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا خواهند بود.

استقرار بخشی از تاکسی ها در روز سال تحویل

وی به برنامه های ویژه سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد، در روز تحویل سال و ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده بخشی از تاکسی ها در روز سال تحویل در صورت وجود نداشتن منع تردد در محل های میدان بسیج، میدان شهدا، شهید گمنام، میدان عدالت و چهاراه خسروی مستقر می شوند.

کاظمی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی برای مستقر شدن تاکسی های ون جهت خدمات رسانی به زائران در روز سال تحویل در زیرگذر حرم مطهر انجام شده است که در صورت امکان انجام خواهد شد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: در کنار این موارد، تعداد زیادی از تاکسی های ناوگان تاکسیرانی در مبادی ورودی شهر از جمله پایانه مسافربری امام رضا(ع) ، فرودگاه و راه آهن برای خدمات رسانی مستقر می شوند.

وی به تمهیدات ویژه شرکت قطار شهری مشهد در روز سال تحویل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده سرویس دهی خطوط قطار شهری در روز شنبه 30 فروردین یک ساعت زودتر از ساعت 6صبح آغاز و تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت و سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در خط یک به 4 دقیقه و خط دو به 8 دقیقه کاهش می یابد.

کاظمی گفت: همچنین با توجه به تجمع مسافر در ایستگاه بسیج در خط یک و ایستگاه میدان شهدا در خط دو در روز شنبه 30 فروردین تعدادی واگن و قطار فوق العاده نیز پیش بینی شده است.

معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به برنامه های پایانه های مسافربری در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: با توجه به ممنوعیت فروش بلیت در پایانه ها بر اساس طرح الگوی جدید و تهیه بلیت از طریق اینترنت و وب کیوسک های مستقر در پایانه امام رضا(ع) اطلاع رسانی در این خصوص در هسته مرکزی شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر درایام نوروز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا علاوه بر ضد عفونی کردن محیط پایانه و تجهیزات موجود، مسافران در هنگام ورود تب سنجی و کنترل خواهند شد که این موضوع در ایام نوروز شدیدتر خواهد شد.

خدمت رسانی 30 پارکینگ به صورت 24 ساعته در هسته مرکزی شهر

کاظمی در ادامه به ویژه برنامه های شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد اشاره و تصریح کرد: در ایام نوروز 30 پارکینگ با ظرفیت 4450 خودرو در هسته مرکزی شهر به صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: همچنین در صورت نیاز آمادگی استفاده از پارکینگ های موقت را در بافت پیرامونی حرم مطهر و هسته مرکزی شهر در ایام نوروز داریم.

وی به تمهیدات ویژه سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تردد خودروهای سنگین درایام نوروز در محدوده هسته مرکزی شهر با محدودیت همراه خواهد بود.

کاظمی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های ویژه سازمان ترافیک شهرداری مشهد در ایام نوروز ادامه داد: در ایام نوروز نظارت تصویری از طریق مرکز کنترل ترافیک به صورت 24 ساعته انجام و با همکاری پلیس راهور متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.