| کد خبر: 228208 |

امکان درخواست کارگر ساختمانی از طریق اپلیکیشن «شهر من»

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از فراهم شدن امکان درخواست کارگر ساختمانی و موقت از طریق اپلیکیشن «شهر من» خبر داد.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از فراهم شدن امکان درخواست کارگر ساختمانی و موقت از طریق اپلیکیشن «شهر من» خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: با توجه به عملیاتی شدن طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، اکنون این امکان فراهم شده است که شهروندان و کارفرمایان با استفاده از اپلیکیشن «شهر من» نسبت به درخواست کارگران روزمزد و موقت اقدام کنند که این امر از ازدحام کارگران در مناطق مختلف شهر و مراجعه حضوری کارفرمایان در این رابطه، پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به تسهیل فرایند ارتباط کارگران و کارفرمایان از این طریق افزود: با توجه به ثبت مشخصات، مهارت‌ها و سوابق کارگران در سامانه مربوطه، کارفرمایان به سادگی و بر اساس دسته‌بندی انجام‌شده در این حوزه می‌توانند متناسب با نیاز خود، از طریق اپلیکیشن شهروندی «شهر من» نیروی کار مورد نیاز را پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با تأکید بر اهمیت اجرای این طرح در شرایط خاص فعلی که با همه‌گیری کرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: ازدحام کارگران موقت و روزمزد در معابر و میادین سطح شهر، بهویژه در شرایط فعلی از اقداماتی محسوب می‌شود که می‌تواند موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا شود. از این رو برای ساماندهی این قشر از شهروندان، ایستگاه‌هایی در سطح شهر ایجاد شده که امکانات رفاهی اولیه نیز در آن فراهم آمده است. کارگران می‌توانند در این ایستگاه‌ها مستقر شده و متناسب با اعلام نیاز از سوی کارفرمایان، به محل کار عازم ‌شوند.

رجائیان با اشاره به امکان شفافیت شرایط کار و توافق طرفین که از طریق اپلیکیشن «شهر من» پیش از آغاز کار قابل انجام است، گفت: کارفرمایان می‌توانند پس از انتخاب محل و زمان انجام کار، نسبت به درخواست کارگر از میان افرادی که در سامانه مربوطه ثبت نام شده‌اند، اقدام کنند و در این فرایند مشخصات کار، کارمزد و سایر شرایط قابل ذکر است. در صورت توافق طرفین، اعزام نیروی کار مطابق درخواست صورت می‌گیرد.

وی همچنین افزود: نظرات کارفرمایان و میزان رضایت آنها از نیروی کار در اپلیکیشن «شهر من» ثبت می‌شود و از این رو امتیازات کسب‌شده توسط کارگران، می‌تواند به عنوان معیاری برای انتخاب، مورد توجه کارفرمایان دیگر قرار گیرد. همچنین استفاده از این اپلیکیشن هیچ هزینه مازادی برای کارگران و کارفرمایان ندارد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اپلیکیشن جامع شهروندی «شهر من» علاوه بر ارائه خدمات در حوزه‌های گوناگون همچون حمل و نقل شهری، در مواردی از این قبیل نیز به عنوان یک پل ارتباطی، تعامل میان شهروندان و صنوف مختلف را تسهیل می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.