| کد خبر: 226378 |

ثبت بیش از 59 هزار تماس با مرکز 125

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از نجات 755 شهروند در ماموریت اطفای حریق، امداد و نجات و انجام هزار و 862 ماموریت در دی ماه سال جاری خبر داد.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از نجات 755 شهروند در ماموریت اطفای حریق، امداد و نجات و انجام هزار و 862 ماموریت در دی ماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، آتشپاد مسعود ظهوریان در خصوص اقدامات سازمان آتش نشانی در دی ماه سال جاری، اظهار کرد: بر اساس استخراج و پالایش داده های آماری توسط کارشناسان گروه برنامه ریزی سازمان آتش نشانی مشهد، در این ماه کلیه تماس های دریافتی مرکز فرماندهی 59 هزار و 794 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 6،6 درصدی را نشان می دهد و بیش از 79 درصد تماس ها با آتش نشانی مزاحمی و اشتباهی بوده است.

29 هزار و 830 تماس مزاحمی طی دی ماه سال جاری

وی با بیان اینکه کلیه تماس های عملیاتی ما در این ماه هزار و 862 مورد بوده، افزود: همچنین میزان تماس های مزاحمی ما نیز 29 هزار و 830 و میزان تماس های اشتباهی نیز 17 هزار و 641 مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه میزان تماس های مشاوره ای ما در این مدت سه هزار و 532 مورد بوده، بیان کرد: میزان تماس های ما در سایر بخش ها نیز 6 هزار و 929 مورد بوده است.

544 مورد عملیات امداد و نجات

ظهوریان با اشاره به فراوانی حوادث در این ماه، خاطرنشان کرد: میزان ماموریت های مرتبط با آتش سوزی 605 مورد، ماموریت ها در حوزه امداد و نجات 544 مورد و خدمات ایمنی 287 مورد بوده است.

وی با اشاره به علل پر تکرار آتش سوزی در این ماه، اضافه کرد: حریق ضایعات و زباله خارج از ساختمان و وسایل نقلیه با منشا شعله های کوچک (کبریت، فند، شمع و ذغال افروخته)، گیاهان و درختان با منشا شعله های کوچک و ساختمان با منشا گرمای اجزای شبکه توزیع برق از جمله علل های پرتکرار آتش سوزی در این ماه بوده است.

نجات 755 شهروند در حوادث گوناگون

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه امداد و نجات صورت گرفته در این ماه در بخش های آسانسور و محبوسی شامل بازکردن قفل درب و نجات محبوس شدگان رقم خورده است، گفت: خدمات ایمنی صورت گرفته نیز شامل دفع حشرات مزاحم، رهایی و نجات حیوانات گرفتار و نشت مایعات قابل اشتعال بوده است. همچنین تلاش آتش نشانان در 52 ایستگاه منجر به نجات 755 شهروند در حوادث گوناگون شده است.

ظهوریان اظهار کرد: مصدومان حوادث مختلف 114 نفر بوده اند و طی این ماه پیکر هشت مورد فوتی نیز تحویل عوامل انتظامی شده است. تعداد آتش نشانان و نجاتگران شرکت کننده در عملیات های آبان ماه پنج هزار و 678 نفر بوده و میزان اعزام ناوگان ها سبک و سنگین اطفای حریق و امداد نجات نیز هزار و750 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ساعات 18 تا 20 اوج ماموریت ها در حوزه آتش سوزی ها بوده، افزود: اکثر ماموریت های مربوط به امداد و نجات نیز در این ماه بین ساعت 14 تا 16 رخ داده است. در آبان ماه سال جاری نزدیک به 907 بازدید پیشگیرانه از صنوف و اماکن پر خطر توسط کارشناسان معاونت پیشگیری، نظارت و آموزش اتش نشانی مشهد انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: در این مدت بیش از 255 مورد تاییده ایمنی برای صنوف صادر شده است و همچنین بیش از 36 هزار 430 نفر ساعت آموزش شهروندی به صورت مجازی و حضوری برگزار و در حوزه درون سازمانی در اقدامی بی سابقه 10 هزار و 117 نفر ساعت آموزش ضمن خدمت ( اطفای حریق و امداد و نجات) برای پرسنل مستقر در 51 ایستگاه آتش نشانی برگزار شده است.

ظهوریان گفت: دی ماه جاری نسبت به دی ماه سال 98 تعداد حوادث مرتبط با آسانسور در ساعات بین 10صبح لغایت 22شب، 73درصد رشد داشته و تعداد مأموریت های انجام شده برای حوادث مرتبط با منواکسیدکربن 31 درصد افزایش داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.