| کد خبر: 124497 |

پل های سوم تقاطع های غیرهمسطح شهید فهمیده و خیام مشهد احداث می شود

با مصوبه شورای شهر مشهد و در راستای حل معضل ترافیک بزرگراه شهید چراغچی در تقاطع با بلوار توس و بلوار خیام پل سوم تقاطع غیر همسطح شهید فهمیده و همچنین پل سوم تقاطع غیر همسطح خیام احداث می شود.

تین نیوز

با مصوبه شورای شهر مشهد و در راستای حل معضل ترافیک بزرگراه شهید چراغچی در تقاطع با بلوار توس و بلوار خیام  پل سوم تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده و همچنین پل سوم تقاطع غیر همسطح خیام احداث می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، لایحه دوفوریتی پروژه احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح شهید فهمیده و احداث پل سوم تقاطع غیرهمسطح خیام، امروز ۲۵ اردیبهشت ماه در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید.

در راستای حل معضل ترافیک بزرگراه شهید چراغچی در تقاطع با بلوار توس و بلوار خیام که باعث اتلاف وقت و تاخیر زیاد در سفرهای شهروندان می شود شهرداری مشهد در نظر دارد با استفاده از توان فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و روش اجرای سگمنتال بدون انسداد ترافیکی معابر نسبت به احداث سطح سوم تقاطع های غیر همسطح شهید فهمیده و خیام توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مطابق لایحه زیر اقدام کند.

براساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است نسبت به اجرای پروژه های احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح شهید فهمیده و احداث پل سوم تقاطع غیر همسطح خیام به روش طرح و ساخت (ETC) با برآورد تقریبی مبلغ ٨،۵٠٠،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵٠ درصد غیر نقد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اقدام کند. 

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در خصوص این لایحه اظهار کرد: برنامه هایی که ارائه کردیم با محوریت اجرای پروژه های خاص، کلان پروژه ها و حل مشکلات مخصوصا مشکلات مرتبط با حاشیه شهر است.

وی بیان کرد: سه پروژه میدان خیام، میدان شهید فهمیده و تکمیل دسترسی میدان انقلاب به سمت بلوار نماز جزو پروژه های اساسی بوده که این پروژه ها در بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است. با توجه به موضوعاتی که مطرح کردیم و دیدگاه شورا نیز تسریع در پروژه ها است، برای تسریع در انجام کار درخواست دوفوریتی دادیم.

قلندر افزود: دو پروژه اول را به قرارگاه خاتم واگذار خواهیم کرد که تمکن مالی دارد. پروژه ها باید با سریع ترین زمان و کمترین قیمت انجام شود. در یک سال گذشته در حوزه مطالعات عملکرد مناسبی نداشتیم و اکثر پروژه ها در بودجه دارای مطالعات مناسب نیست.

در بخش دیگری از جلسه لایحه دوفوریتی پروژه اتصال تقاطع انقلاب اسلامی به بلوار نماز تصویب شد. به منظور توزیع بهتر تمایلات حرکتی شهروندان و کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهید قاسم سلیمانی شهرداری مشهد در نظر دارد با توجه به توانمندی و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات سازمان عمران نسبت به اجرای پروژه اتصال تقاطع انقلاب اسلامی به بلوار نماز و تسهیل تردد در تقاطع مذکور توسط سازمان عمران مطابق لایحه زیر اقدام کند.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود به منظور اجرای پروژه اتصال تقاطع انقلاب اسلامی به بلوار نماز و اجرای مقاوم سازی پل انقلاب اسلامی نسبت به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲,۱۸۰,۰۰٣,١٧٣,۹۰۱ ریال با ضریب کلی ۲۷,۶۷ درصد پلوس با سازمان عمران شهرداری مشهد اقدام کند.

در ادامه جلسه طرح احداث کانون های فرهنگی، ورزشی و تربیتی در مجاورت مساجد سطح شهر که از جلسه گذشته ناتمام مانده بود، مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه گذشته ماده واحده این طرح به تصویب رسیده بود که براساس این طرح شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای وظایف با موضوع مسجدمحوری و به منظور تثبیت و تقویت طرح ایجاد مراکز فرهنگی مجاور مساجد، ارتقاء جایگاه مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه های عبادی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین مردم سپاری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با همکاری نهادهای ذی ربط ظرف مدت ۶ سال نسبت به مشارکت در احداث مراکز فرهنگی، هنری، ورزشی و تربیتی در مجاورت ۶۰ مسجد شهر اقدام کند.

در این طرح تعیین مساجد موضوع ماده واحده با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد و با اولویت مساجدی است که زمین مورد نیاز را صرفا در مجاورت خود داشته یا در بنای موجود مسجد امکان احداث مرکز وجود داشته باشد. مراکز مذکور از طریق تملک و تأمین زمین مورد نیاز در مجاورت مساجد توسط شهرداری و یا از ظرفیت های ایجاد شده در آیین نامه خیرین شهریار و مشارکت های مردمی خیرخواهانه خواهد بود.

مشارکت در احداث ساختمان مراکز باید متناسب با نیازها، مسائل و اقتضائات محلات و طی مراحل قانونی باشد. مدیریت مراکز در قالب تفاهم نامه توسط امام جماعت و هیأت امنای مساجد و صرفاً برای بهره برداری، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی و رسانه و به صورت عام المنفعه خواهد بود. شهرداری مشهد مکلف است به گونه ای اقدام کند که هر سال حداقل ۱۰ مرکز را مورد بهره برداری قرار دهد.

در بخش دیگری از جلسه لایحه مجوز انعقاد قرارداد خرید ۹۹ دستگاه کمپرسی و کشنده تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود به منظور تأمین خودروهای سنگین مورد نیاز جهت اجرای پروژه ها و خدمات شهری، نسبت به انعقاد قرارداد خرید ۹۹ دستگاه کمپرسی و کشنده با گروه خودروسازی بهمن لیزینگ به قیمت کارخانه و قیمت پایه بورس که هر دو دارای یک قیمت هستند، اقدام کند.

در ادامه لایحه اصلاح دستورالعمل اعطای تسهیلات به جانباختگان و معلولان آتش نشان به تصویب رسید. براساس این لایحه سازمان به منظور تامین سایر هزینه های ضروری و قدردانی از فداکاری جانباختگان و حادثه دیدگان راه خدمت (حادثه دیده ۶۶ درصد به بالا)، معادل یک دیه کامل انسان در ماه غیر حرام و در خصوص حادثه دیدگان راه خدمت (کمتر از ۶۶ درصد)، معادل دیه متعلقه بر مبنای دیه کامل در ماه غیر حرام و بر مبنای نرخ دیه زمان پرداخت اقدام خواهد کرد.

در صورتی که جانباخته یا حادثه دیده راه خدمت بالای ۶۶ درصد فاقد مسکن باشد و این موضوع به تایید سازمان برسد، برای یک نوبت تا سقف مبلغ سه برابر معاملات جز، به افراد تحت تکفل جانباخته و تا سقف دو برابر معاملات جز به حادثه دیدگان راه خدمت (بالای ۶۶ درصد) کمک هزینه تامین مسکن بلاعوض پرداخت شود.

نام گذاری معابر بافت تاریخی سرشور

در بخش دیگری از جلسه لایحه نام گذاری تعدادی از معابر بافت تاریخی سرشور تصویب شد. براساس این لایحه سرشور ۲ به نام فراش باشی، سرشور ۳ به نام دربان باشی، سرشور ۵ به نام آیت الله فقیه سبزواری، سرشور ۷ به نام خدابخش، سرشور ۸ به نام شهید محمدجواد قنادان، سرشور ۱۰ به نام ذوالفقار، سرشور ۱۲ به نام مشیر، سرشور ۱۳ به نام خمسه، سرشور ۱۴ به نام مکتب دار، سرشور ۱۵ به نام شهید مهدی رفیعی، سرشور ۱۸ به نام شیخ رمضان، سرشور ۲۰ به نام کتیبه دوز، سرشور ۲۱ به نام شهید محمود اسلامی، سرشور ۲۳ به نام حسینیه، سرشور ۲۴ به نام چهنو، سرشور ۲۵ به نام فروغ آذرخشی، سرشور ۲۵ فرعی اول دست چپ به نام فریدون، سرشور ۲۶ به نام چراغچی باشی، سرشور ۲۷ به نام علماء، سرشور ۲۹ به نام شهید خلیل جوانمرد قصاب، سرشور ۳۱ به نام کفش دارباشی، سرشور ۳۲ به نام بخشایش، سرشور ۳۳ به نام موذن باشی، سرشور ۳۴ به نام شهید سید حسین شهرستانی، سرشور ۳۵ به نام شریف زاده و سرشور ۳۸ به نام صحاف باشی نام گذاری شدند. 

انرژی جدیدی در شهرداری مشهد دمیده خواهد شد

همچنین در ابتدای این جلسه حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد اظهار کرد: جامعه اسلامی در زمان امام صادق(ع) از لحاظ سیاسی و اجتماعی با فرازونشیب ها و تحولات زیادی روبه رو بود که امام صادق(ع) از این فرصت آشفتگی استفاده و نهضت فرهنگی خود را آغاز کرده و با توجه به نیاز شدید جامعه نهضت علمی و فرهنگی امام محمد باقر(ع) را با جدید دنبال کردند. امام صادق(ع) ۴۰۰۰ شاگرد داشتند و توانستند شاگردان بزرگی تربیت کنند که منابعی برای آیات و احادیث شد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته استاندار به همراه تیمی به کربلا سفر کردند و من هم همراهشان بودم، عنوان کرد: تفاهم نامه خواهرخواندگی که قبلا در شورا تصویب شده بود، نوشته و کار بسیار بزرگی انجام شد. طرف عراقی نیز بسیار علاقه مند بود که ارتباطات فرهنگی و اجتماعی خوبی را با مشهد برقرار کنند. استاندار کربلا بسیار مشتاق و با شوق به دنبال امضای تفاهم نامه بود. با آقای گنابادی نژاد، معاون زیارت استانداری و شهردار جلسه داشتیم که قرار شد عملیاتی شود و مانند سایر خواهرخواندگی ها به فراموشی سپرده نشود.

موحدیان گفت: شهردار به صورت رسمی و با حکم وزیر کشور فعالیت خود را از صبح روز گذشته آغاز کرد. امیدواریم آقای قلندر با سرعت بر اوضاع شهری، برنامه ها و انتظارت شورا مسلط شود و امور را به پیش ببرد. انرژی جدیدی در شهرداری دمیده خواهد شد. امیدواریم در دو سال باقی مانده پروژه های مد نظر شورا عملیاتی شود.

وی با اشاره به روز روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی ها وظیفه بسیار سنگینی دارند و کارشان حساس است. اطلاع رسانی به موقع و ارتباط دستگاه ها با مردم و تعامل دو طرفه کار مهمی است.

موحدیان با اشاره به روز جمعیت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مدت هاست در ارتباط با سالمندی جامعه دغدغه مند هستند، تذکرات شدیدی دادند و همیشه نیز نسبت به آن هشدار دادند. امیدواریم دستگاه های فرهنگی به این مسئله ورود جدی داشته باشند تا جامعه سالمند نداشته باشیم و مجبور شویم نیازهای خود را از جامعه دیگر تامین کنیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کریمی 0 0

    #قرارگاه‌خاتم