| کد خبر: 183508 |

زیرگذر استادمعین تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ۹ از افتتاح زیرگذر استاد معین در مهر ماه سال ۱۳۹۸ خبر داد.

تین نیوز

شهردار منطقه ۹ از افتتاح زیرگذر استاد معین در مهر ماه سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مفاخریان در نشست خبری امروز سه شنبه در تشریح اقدامات شهرداری منطقه ۹ تهران طی یک سال گذشته گفت: هر چند که دو منطقه غربی‌تر از منطقه ۹ قرار گرفته‌اند اما با توجه به وجود فرودگاه مهر آباد و پایانه غرب در منطقه ۹ در حقیقت این منطقه به عنوان دروازه غربی شهر تهران شناخته می‌شود.

وی افزود: حدود پنج میلیون جابجایی مسافر روزانه در این منطقه اتفاق می‌افتد و این منطقه به عنوان تنها منطقه‌ای که بافت نظامی، مسکونی و صنعتی در کنار یکدیگر قرار دارند شناخته می‌شود. در حقیقت وجود بافت مسکونی و صنعتی در کنار یکدیگر باعث شده تا در این منطقه شاهد فرصت‌ها و برخی آسیب‌ها باشیم.

وی ادامه داد: منطقه ۹ در حقیقت با وجود برج آزادی به عنوان نگین شهر تهران محسوب می‌شود که این بنای تاریخی برای توریست‌های داخلی و خارجی حائز اهمیت است و برای اجتماع شهروندان در مراسم‌های مهم نیز از این میدان استفاده می‌شود.

شهردار منطقه ۹ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر کمبود اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها و سرانه‌های منطقه گفت: در سرانه‌های خدماتی در این منطقه مشکل داریم و ظرف سنوات گذشته خوشبختانه در حوزه سرانه فضای سبز با جنگل کاری‌هایی که در پایگاه یکم شکاری و مناطق نظامی موجود در منطقه انجام شده سرانه فضای سبز منطقه به ۱۷ متر رسیده و این عدد عدد قابل قبولی است اما در سایر بخش‌ها به ویژه بخش بافت مسکونی با کمبود سرانه‌ها مواجه هستیم که باید در افق آینده منطقه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: درگیری اساسی ما در منطقه نوسازی بافت‌های فرسوده است که با توجه به وجود قطعات ریزدانه و پلاک‌های فرسوده ، سرانه مسکونی به نسبت سرانه‌های خدماتی بسیار پایین است. لذا نهضت تجمیع پلاک‌های ریزدانه را در دستور کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: در سال جاری موفق شدیم بالاترین نسبت تجمیع پلاک‌های ریزدانه را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران کسب کنیم. در حقیقت ساخت و ساز در منطقه بدون تکیه بر منابع دولتی رونق گرفته و روند زمانی صدور پروانه نیز در منطقه کاهش پیدا کرده است.

مفاخریان در تشریح پروژه‌هایی که ظرف یک سال گذشته در منطقه اجرایی شده است، گفت: طی یکسال گذشته دو شهردار قبلی تهران یعنی آقایان نجفی و افشانی در منطقه ۹ برای افتتاح پروژه‌ها حضور پیدا کردند که در زمان آقای افشانی ۵۲ پروژه افتتاح شد که از مهمترین آنها می‌توان به افتتاح مرکز فوریت‌های اجتماعی، اولین جایگاه کوچک مقیاس سوخت در پایگاه یکم شکاری و همچنین بزرگترین نیروگاه خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری تهران اشاره کرد.

وی ادامه داد: مسئله پادگان جی که بلاتکلیف بود به همراه زیر گذر آزادی و استاد معین با پیگیری‌هایی که انجام شد، همه این پروژه‌ها از حالت توقف خارج شده‌اند و با تعاملی که با دستگاه‌های نظامی داشتیم امروز تخریب سردر پادگان جی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مخازن آبی در سطح منطقه تعبیه شده تا در فصول گرم تنش‌های آبی کنترل شود و منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز در دسترس باشد افزود: اقدامات متعدد زیست محیطی همچون طرح مزرعه خانواده که اقدامی مشارکت محور با شهروندان در سطح منطقه بوده اجرایی شده، در قالب این طرح از بخشی از فضاهای بوستان‌های بزرگ منطقه بهره گرفته شده تا با در اختیار گذاشتن آنها به شهروندان بتوانند با بذری که شهرداری به آنها می‌دهد سبزی ارگانیک مورد نیاز خود را کشت کنند. این طرح با استقبال بانوان خانه دار در سطح منطقه مواجه شد. همچنین بخشی از آبیاری فضای سبز منطقه به صورت مشارکتی در اختیار شهروندان قرار گرفته که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: در حوزه تهران هوشمند نخستین مرکز فناوری‌های هوشمند در منطقه احداث شد که در آن حضور استارت آپ‌ها با کمک سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و دانشگاه شریف باعث خواهد شد که با افتتاح این مرکز در ابتدای سال آینده بتوانیم از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه وظایف مدیریت شهری بهره بگیریم.

مفاخریان تصریح کرد: ظرف یک ماه گذشته افتتاح مجموعه ورزشی خوراکیان را داشتیم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مساعدت شهرداری و اداره کل ورزش استان تهران به بهره برداری رسید و امروز شهروندان منطقه می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

وی در تشریح فعالیت‌های شهرداری منطقه ۹ در حوزه ترافیکی گفت: ظرف یک سال گذشته اصلاح هندسی معابر را در دستور کار قرار دادیم تا با افزایش ثبت تردد در منطقه عبور و مرور با سهولت بیشتری انجام شود. همچنین کارگاه‌های عمرانی که شهردار تهران در برچیدن آنها تاکید داشت نیز دو زمین بزرگ در بزرگراه فتح آزادسازی شد و کاشت فضای سبز در آنها انجام شد. همچنین کارگاه خود میدان فتح نیز کوچک سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری علی رغم اینکه در حوزه اعتباری با مشکلاتی مواجه شدیم با تحلیل‌هایی که انجام شد سهم منطقه ۹ برای بودجه سال آینده با پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی ارائه شده است که امیدواریم با تصویب این بودجه توسط شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم نسبت به محرومیت زدایی در سطح منطقه اقدام کنیم.

مفاخریان در تشریح اقدامات شهرداری منطقه ۹ برای مجموعه فرهنگی برج آزادی گفت: این برج که از سال ۱۳۴۵ ساخت آن آغاز و در سال ۱۳۵۳ ثبت آن انجام شده بود مرمت و نگهداری‌اش به فراموشی سپرده شده بود. متولی این مجموعه بنیاد رودکی است اما با توجه به اقدامات نامناسبی که در سنوات گذشته برای این مجموعه انجام شده بود شاهد اتفاقات ناخوشایندی از جمله نشت آب به پایه‌های برج بودیم که باید این موضوع هر چه زودتر مورد پیگیری قرار می‌گرفت، لذا در قالب کارگروهی در صدد هستیم معضلات موجود را در اقداماتی عاجل و طویل المدت تعقیب کنیم.

وی ادامه داد: نشت آب در برج آزادی اگر آب بندی آن اتفاق نیفتد، می‌تواند به سازه آسیب برساند. علاوه بر آسیب رسیدن به سازه سیستم سالن آمفی تئاتر نیز با مشکل مواجه می‌شود. اقدامات گذشته برای برج کامل و جامع نبوده، چرا که دوستان در گذشته اطلاعی از فضای زهکشی این میدان نداشتند. در دوره مدیریت شهری جدید مقرر شده کانال‌های زیرسطحی آب‌ها با توجه به زهکشی میدان مورد توجه قرار گیرد و اقداماتی دقیق همراه با مطالعه انجام شود. همچنین عایق بندی مرکزی میدان نیز با جذب اعتبارات لازم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: چهار آب نما در اطراف میدان وجود دارد که پس از ۲۵ سال احیا شدند و مجدداً پس از تعمیر و عایق بندی مورد بهره برداری مجدد قرار گرفتند.

شهردار منطقه ۹ در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص تعبیه پارکینگ طبقاتی در اطراف میدان آزادی گفت: برای احداث پارکینگ طبقاتی در اطراف میدان آزادی و احداث زیرگذرهایی که افراد را از پارکینگ به وسط میدان هدایت کنند در حال مذاکره با مشاورین هستیم تا نهایتاً برج آزادی به عنوان نگین تهران و یک میراث هویتی حفظ شود و از آن برای برنامه‌های فرهنگی و حضور شهروندان بهره بگیریم.

وی در خصوص درآمد محقق شده منطقه در سال ۱۳۹۷ گفت: تا کنون بالای ۱۰۰ درصد درآمد پیش بینی شده برای این منطقه محقق شده است و این درآمد در آذر ماه سال جاری به صورت کامل کسب شد. همچنین اقبال عمومی برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه بخش خصوصی در منطقه افزایش پیدا کرده است. خوشبختانه ما در این منطقه شاهد مشارکت خوب مردم در پرداخت قبوض عوارض علی رغم اینکه منطقه به لحاظ درآمدی در سطح متوسط بوده است اما مشارکت خوبی در این حوزه شاهد بودیم.

مفاخریان در خصوص تحقق شعار تهران شهری برای همه و اقداماتی که در سطح منطقه در این قالب روی داده است افزود: از پتانسیل‌های منطقه برای ارائه خدمات به همه اقشار شهروندان بهره گرفته‌ایم به شکلی که مناسب سازی خطوط بی آر تی برای معلولین را در دستور کار قرار داده‌ایم و پارک‌هایی همچون المهدی در منطقه انتخاب شده‌اند که مناسب سازی برای عبور و مرور معلولین و جانبازان در آنها انجام شود.

وی افزود: بوستانی برای گیاهان دارویی در منطقه ایجاد کردیم که بیشتر مورد اقبال افراد بازنشسته و سالمند قرار گرفته که علاوه بر انجام ورزش همگانی از گیاهان دارویی که در این بوستان کشت می‌شود برای درست کردن دمنوش‌ها استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: متأسفانه اعتبارات ظرف سنوات گذشته برای مناسب سازی فضاهای منطقه جهت عبور و مرور معلولین و جانبازان پایین بوده به همین دلیل انباشتی در این حوزه وجود دارد. لذا باید تلاش کنیم که این عقب افتادگی جبران شود.

وی در خصوص موضوع اسکان نوروزی مسافران با توجه به قرار گیری این منطقه در ورودی غربی شهر تهران گفت: پارک المهدی به عنوان ورودی غربی مورد توجه اسکان نوروزی قرار می‌گیرد. همچنین سوله مدیریت بحران منطقه ۹ نیز برای این کار مدنظر است. برج آزادی نیز در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی برای بازدید از این مجموعه خواهد بود.

شهردار منطقه ۹ در تشریح ساخت پارکینگ طبقاتی در اطراف میدان آزادی گفت: پیشنهاد در مورد این طرح استفاده از فضای زیرسطح است و دغدغه ما برای طراحی این پارکینگ‌ها دسترسی‌های پارکینگ به وسط میدان است.

وی در خصوص تکمیل پروژه زیرگذر استادمعین نیز گفت: این پروژه در حال کار است اما این زیرگذر توسط حوزه فنی عمرانی شهرداری تهران انجام می‌شود. بر اساس برنامه زمان بندی که به ما اعلام شده این زیرگذر در مهر ماه سال آینده افتتاح خواهد شد اما امیدواریم با سرعتی که ساخت این پروژه دنبال می‌کند زودتر از این موعد تکمیل شود. با وزارت دفاع و دستگاه‌های نظامی توافقاتی انجام داده‌ایم تا کار عمرانی در محدوده نظامی ادامه پروژه زیرگذر استاد معین تا خیابان سی متری جی انجام شود تا این پروژه به طور کامل تکمیل شود و مسیر شمال به جنوب در منطقه بازگشایی و تسهیل شود.

در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص برگزاری جشنواره انتخاب چهره سال در حوزه راه و ساختمان توضیحاتی داده شد که این جشنواره در شش حوزه شامل راه و شهرسازی، شهرهای جدید، شهرداری‌های کلانشهرها، سازمان‌های راهداری و مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و … انجام خواهد شد که شهروندان می‌توانند در این حوزه‌ها به چهره سال از نظر خودشان رأی بدهند. مکانیزم رأی گیری در این جشنواره به صورت اس ام اسی و با ارسال کد هر یک از کاندیداها خواهد بود که مفاخریان شهردار منطقه ۹ نیز یکی از کاندیداهاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.