| کد خبر: 179322 |

◄ تردد خودروها در سطح شهر؛ بر اساس آلایندگی یا پلاک خودرو؟

طرح و زوج فرد نتوانست تأثیری روی کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد. حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این مطلب گفت: تردد خودروها در سطح شهر باید براساس میزان آلایندگی باشد نه صرفاً پلاک خودرو.

تین نیوز

طرح و زوج فرد نتوانست تأثیری روی کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد.

حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این مطلب گفت: تردد خودروها در سطح شهر باید براساس میزان آلایندگی باشد نه صرفاً پلاک خودرو.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از شهیدزاده اظهارکرد: شاید در روزهای ابتدایی اجرای این طرح تأثیر آن مشهود و ترددها نسبت به قبل کمتر شده بود؛ اما به‌تدریج کسانی که استطاعت داشتند خودروهای دوم و مخالف پلاک خودروی خود یا موتورسیکلت خریداری کردند.

او با اشاره به تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده طرح زوج و فرد ادامه داد: موتورسیکلت‌ها در یک مسافت پیمایش ثابت حداقل بین پنج‌تا هشت برابر خودروها آلودگی تولید می‌کنند، بنابراین  طرح زوج و فرد کمکی به کاهش آلودگی هوا نکرد و حتی می‌توان گفت که به‌دلیل استفاده بیشتر از موتورسیکلت‌ها در محدوده طرح زوج و فرد، آلودگی هوا در محدوده طرح بیشتر هم شده است.

شهیدزاده با اشاره به مرحله دوم طرح کاهش که الزامی شدن معاینه‌فنی برای خودروهای شهر تهران است، تصریح کرد: این طرحی که به شهرداری تهران پیشنهاد کرده‌ایم محدوده زوج و فرد را نیز شامل می‌شود و خودرویی می‌تواند وارد این محدوده شود که حداقل سطح معاینه‌ فنی را پاس کرده باشد بنابراین پیشنهاد ما نیز این است که خودروها براساس میزان آلایندگی خود در سطح شهر تردد کندد نه صرفاً پلاک خود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.